ik zou graag willen weten waarom de nieuwe debet visa kaart is geïntroduceerd (terwijl heel wat handelaars deze kaart -nog- niet accepteren) ?
Beste antwoord van YannickB
Bekijk origineelik zou graag willen weten waarom de nieuwe debet visa kaart is geïntroduceerd (terwijl heel wat handelaars deze kaart -nog- niet accepteren) ?
Beste antwoord van YannickB
Bekijk origineelHallo
De Bancontact-Visa Debit-debetkaart werd gelanceerd, onder andere omdat ze op meer plaatsen bruikbaar is dan je vorige Bancontact-Maestro-debetkaart.
Het klopt wel dat er nog enkele handelaars zijn die noch Bancontact, noch Visa aanvaarden, of waarvoor er een update van hun betaalterminal moet uitgevoerd worden.
Als je ergens niet kan betalen, laat het me dan zeker weten. Op basis van de naam en de locatie van de handelaar kunnen wij het opvolgen.
En hoe zit dat met de winkels van Kruidvat, Wibra en Albert Heijn?
Deze winkels aanvaarden enkel Maestro en geen Bancontact, zullen in die 3 winkels in de toekomst wel Visa Debit aanvaarden of eventueel Bancontact?
Het is mijn ervaring dat deze nieuwe kaart op MINDER plaatsen aanvaard wordt dan de vorige.
Kan u mijn vorige bancontact-maestro-debetkaart opnieuw activeren ?
Bij al deze ketens wordt de Bancontact-Visa Debit-debetkaart aanvaard. Wij zien er dagelijks transacties uitgevoerd worden. Grote ketens aanvaarden normaal gezien nooit enkel Maestro.
Het is jammer genoeg niet mogelijk om je oude kaart opnieuw te activeren. Maestro wordt door ons niet langer aangeboden.
En hoe zit dat met de winkels van Kruidvat, Wibra en Albert Heijn?
Deze winkels aanvaarden enkel Maestro en geen Bancontact, zullen in die 3 winkels in de toekomst wel Visa Debit aanvaarden of eventueel Bancontact?
Albert Heijn franchise werkt het wel. Alsook Kruidvat werkt visa ook.
Gisteren ging ik uit eten in Nederland en het was niet mogelijk om met deze nieuwe kaart te betalen. Dit terwijl het voorheen geen enkel probleem was. Met mijn vorige kaart kon ik overal betalen zonder problemen.
Dit is voor mij een ramp aangezien ik 50% van mijn tijd in Nederland zit. Ik moet erop kunnen vertrouwen dat ik zonder problemen kan pinnen in winkels en tankstations.
Dit is voor mij ook niet onbelangrijk, aangezien ik ook dicht tegen de Nederlandse grens woon, en daar regelmatig aankopen doe en ga tanken. Ik zou wel graag wilen weten waarom deze kaart, die mij als consument ongevraagd door mijn stroot is geramd, zo beperkt aanvaard wordt in Nederland.
Dus als je ergens wilt tanken buiten de openinguren van het station, wat tot op heden met maestro zonder problemen ging, kan ik er nu niet meer zeker van zijn dan dit wel lukt ? Leuk om weten.
Ook een betaling bij bol.com lukt mij niet, (vroeger geen enkel probleem) alhoewel door een medewerker van BNP in de media is beweerd dat het wel zou kunnen.
Hoe dan ?
Dit is voor mij ook niet onbelangrijk, aangezien ik ook dicht tegen de Nederlandse grens woon, en daar regelmatig aankopen doe en ga tanken. Ik zou wel graag wilen weten waarom deze kaart, die mij als consument ongevraagd door mijn stroot is geramd, zo beperkt aanvaard wordt in Nederland.
Dus als je ergens wilt tanken buiten de openinguren van het station, wat tot op heden met maestro zonder problemen ging, kan ik er nu niet meer zeker van zijn dan dit wel lukt ? Leuk om weten.
Ook een betaling bij bol.com lukt mij niet, (vroeger geen enkel probleem) alhoewel door een medewerker van BNP in de media is beweerd dat het wel zou kunnen.
Hoe dan ?
Normaal gezien kan men in een tankstation met alle soorten kaarten betalen dus als je Visa ziet staan op de betaalterminal zou dat normaal wel moeten lukken.
In de winkels en restaurants daarentegen is dat inderdaad een ander paar mouwen om met die Visa Debit te betalen, voorlopig kan ik dat zelf niet proberen daar ik waarschijnlijk ten vroegste volgend jaar naar Nederland zal kunnen gaan vanwege de corona.
Hallo
Je zal met de nieuwe kaart overal waar Visa en/of Bancontact aanvaard wordt kunnen betalen.
Zoals
Wat bol.com betreft, duikt er momenteel inderdaad een probleem op wanneer je kiest om te betalen met Bancontact en vervolgens kiest om met je kaartgegevens en je kaartlezer te werken. Bol.com werkt aan een oplossing. In afwachting daarop kan je bij hen betalen door te kiezen voor Visa/kredietkaart of door te kiezen voor Bancontact en vervolgens de QR-code te scannen via Easy Banking App of via Payconiq by Bancontact. Geen van beide betaalopties brengen extra kosten met zich mee.
Banking App of Payconiq heb ik niet, dus dat is voor mij geen optie. Als ik de optie kredietkaart neem bij de betaling bol.com geeft mijn kaartlezer een 9 cijferige code. Op het betaalscherm van bol kan je maar acht cijfers ingeven. Dus iets klopt er niet.
Bij de optie betalen met bancontact heb ik geprobeerd van de gegevens van de nieuwe kaart in te geven, maar die worden gewoon niet aanvaard. Krijg je direct foutmelding. De betaling is geanuleerd.
Ik hoop verder dat mijn kaart in Nederland wordt aanvaard, maar gezien alle comentaren die ik hier lees, sta ik er erg sceptisch tegenover.
Bedankt voor je antwoord
Gebruik je een kaartlezer van onze bank? Zo ja, dan is die mogelijk defect, want ongeacht de kaart die je gebruikt, zou je nooit een response code van meer of minder dan 8 cijfers mogen krijgen.
Je kan alvast gratis een nieuwe kaartlezer aanvragen via deze pagina.
Geachte
Ik ben ondertussen met mijn probleem naar het lokale bankkantoor gegaan. En daar hebben we mijn kaart getest, zowel met mijn kaartlezer, als met een andere kaartlezer die in het filiaal beschikbaar was.
Om dan tot het besluit te komen dat het resultaat tweemaal hetzelfde was.
De fout zou bij de chip van mijn bankkaart liggen, ondertussen is er een nieuwe bankkaart aangevraagd.
Waar ik op dit moment nog op aan het wachten ben.
Dat wil wel zeggen dat je een bepaalde periode geen toegang hebt tot je eigen bankrekening. Al goed dat ik me daar nu nog heb kunnen voorzien met wat contant geld, maar gezien de tendens dat men meer en meer naar een cashless society wil evolueren, vraag ik mij af hoe je in de toekomst zulke problemen zult moeten oplossen. Maar dat zal wel gezien worden als het probleem van de consument, en niet van de bank.
Vragen stellen, je mening delen of anderen helpen? Log nu in of maak hieronder eerst een account aan.
Nog geen profiel op deze Community? Registreer je via deze link. Nadien kan je zelf vragen stellen en antwoorden op berichten van anderen.
Voer je e-mailadres in. Je ontvangt van ons een e-mail met daarin een link om een nieuw wachtwoord te kiezen.