Beantwoord

debet visa


Ik hoor meerdere klachten van oudere mensen die wel kunnen betalen met hun nieuwe debet/visa kaart  (net zoals vroeger met de debetkaart) maar geen cash opname meer kunnen doen bv bij Carrefour (net zoals vroeger met de debetkaart) … en dit in tijden waar elke week een kantoor + automaat verdwijnt.

Moet de kassierster daar iets speciaals kiezen of zo ? Ik denk ook dat hier duidelijke communicatie nodig is … Teveel mensen interpreteren dit als een kredietkaart en dit is het NIET. Het is gewoon een debetkaart om eenvoudiger online e-commerce betalingen te kunnen doen … maar zo zien de klanten dat niet hoor …

Waarom noemen ze dit geen debet ONLINE kaart ofzo … ?

icon

Beste antwoord van LarsD 28 June 2021, 13:30

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 4

Hallo, @driesvandenbulcke, de nieuwe visa debetkaart kan gebruikt worden voor zowel betalingen bij handelaars, als ook voor ze te gebruiken via een bankautomaat om geld af te halen.

 

Er is al duidelijke communicatie geweest dat deze nieuwe debetkaart niet werkt als een kredietkaart. Indien er toch problemen zijn bij het gebruik van de kaart, mag je dat ons ook altijd melden. Je kan ons bereiken via het nummer 02 762 60 00, elke werkdag, van 7u tot 22u, en op zaterdag, van 9u tot 17u.

 

Beste Lars, wat is dat toch met BNP en “ duidelijke communicatie “? Als ik op 1 weekend van 6 # mensen vragen krijg over hun nieuwe “VISA” -kaart of de nieuwe “VISA” kaarten voor hun kinderen , … dan schort er toch iets aan de duidelijke communicatie me dunkt!

Concreet wil ik weten:

  • of die kassierster iets speciaals moet doen ?
  • of daar geld afhalen nog kan met deze kaart

Dat deze nieuwe visa debetkaart gebruikt kan worden voor zowel betalingen bij handelaars, als ook voor geld af te halen via een bankautomaat … lijkt me inherent aan een bankkaart. 

 

Reputatie 4

Hallo, @driesvandenbulcke , zoals ik heb aangegeven is het perfect mogelijk om met deze nieuwe kaart geld af te halen, als ook te betalen bij handelaars zonder dat hier iets speciaal voor gedaan moet worden.

Reputatie 3

Je bedoelt cash bijvragen aan de kassa?

Volgens mij is het alleen toegelaten om cash 'bij te kopen' in een winkel via bancontact en niet via het Visa netwerk. In een supermarkt zal je dus via bancontact moeten betalen om cash te kunnen krijgen.

Reputatie 3

Je bedoelt cash bijvragen aan de kassa?

Volgens mij is het alleen toegelaten om cash 'bij te kopen' in een winkel via bancontact en niet via het Visa netwerk. In een supermarkt zal je dus via bancontact moeten betalen om cash te kunnen krijgen.

De nieuwe debetkaart ondersteunt toch Bancontact? Althans,  zo wordt het toch stellig beweerd door de luitjes van BNP. Er staat trouwens het Bancontact-logo op die debetkaart, dus betaalt men logischerwijze met Bancontact

Overigens was de vraag welke instructies aan de kassa moeten worden gegevens, en aangezien de luitjes van BNP het zelf niet schijnen te weten ziet het er lief uit.

Uitkijken naar een andere bank begint stilletjes aan de enige optie te worden..

Reputatie 1

Ik ben zelf geen klant bij uw bank, maar help mijn bejaarde ouders. Zij kregen een nieuwe kaart toegestuurd (tevens visa - ongevraagd) en kunnen geen geld bijvragen in bv. een supermarkt, wat met de oude kaart probleemloos verliep. Zij doen een beroep op mij om dit op te lossen.

Ik contacteerde de helpdesk via het opgegeven telefoonnummer, werd even geholpen, doorgeschakeld, hoorde allerlei automatische berichten en tenslotte de mededeling dat er een wachttijd is wegens drukte. Ik had geen zin om nog langer tijd en geld te steken (waarom geen 0800-nummer in deze drukke tijden?) in dit gesprek, dus ik haakte in.

Het enige wat mijn ouders willen is een gewone kaart, met de mogelijkheden van hun oude kaart. Waarom is het zo moeilijk om dit op te lossen?

Vriendelijke groeten

Reputatie 3

(waarom geen 0800-nummer in deze drukke tijden?)

Om de kosten en dus ook de contactnemingen zoveel als mogelijk te beperken. Uitgaande van de filosofie: ‘de klant valt ons lastig → de klant betaalt”.

Reputatie 3

Waarom is het zo moeilijk om dit op te lossen?

 

Omdat het zo werd beslist op het hoogste niveau, zijnde de zetel van BNP in Parijs.

Reputatie 7

Hallo @PIa 

Op dit moment zijn er inderdaad nog enkele winkels waar je aan de kassa geen geld bij kan vragen wanneer je een Bancontact-Visa Debit-debetkaart gebruikt.

We volgen dat op en in de meeste gevallen gaat het om een kassasysteem dat aangepast moet worden. Kan je me zeggen bij welke winkel je ouders problemen ondervonden?

Reputatie 1

Eigenlijk maakt het niet uit om welke winkel het gaat. Feit is dat mijn ouders ongevraagd opgezadeld werden met een gecombineerde kaart, die bovendien niet doet wat ze verondersteld wordt te doen. Men heeft ook niet de keuze om de oude kaart te blijven gebruiken, want deze is ongeldig zes weken na ontvangst van de nieuwe. Mijn ouders zijn ook nog klant bij een andere bank; ik zal hun de raad geven om al hun producten van BNP Paribas over te zetten naar die bank. Minder gedoe.

Reputatie 7

Hallo @driesvandenbulcke @PIa 

De problemen met cash opnames bij carrefour zijn opgelost. Vanaf nu is het opnieuw mogelijk om bij hen extra geld te vragen wanneer je aan de kassa betaalt.

Laat het me zeker weten als het je toch nog niet lukt.

Ik heb een nieuwe Visa credit kaart maar ik kan ze niet activeren ? Heb 3x dezelfde aangegeven geheime code geprobeerd en telkens verscheen contacteer uw bank

ik was er zondag  avond! Nergens vind ik een tel van het kantoor zelf en moet een afspraak nemen! Wie weet de openingsuren van het kantoor Kortrijksesteenweg 9 000 Gent of een telefoon ?

Heb het algemeen nr in Brussel gedaan en 33min ! tevergeefs gewacht 

!Dank voor de hulp

Reputatie 7

Hallo @Mspae 

Heb je je pincode in proberen te voeren in een winkel, aan een geldautomaat of op je kaartlezer?

Reageer