Beantwoord

Debetkaart activeren in het buitenland

  • 21 September 2021
  • 3 reacties
  • 784 Bekeken

Hallo,

 

Ik ben woonachtig in het buitenland en dien mijn nieuwe debetkaart te activeren. Als ik geld afhaal of betaal in een winkel, brengt dit extra kosten met zich mee. Is er een andere manier om deze te activeren (online betaling of login) vooraleer de 6 weken activeringstermijn vervalt ?

icon

Beste antwoord van YannickB 22 September 2021, 08:33

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7

Hallo @Stiche 

Er is jammer genoeg geen andere manier om je kaart te activeren. Dat kan enkel via een betaling met de chip en pincode (dus niet contactloos) in een fysieke winkel of via een geldopname aan een automaat.

Bedankt voor die info Yannick.

 

Wat zijn de kosten voor een geldafhaling of betaling in winkel (buiten Europa) ? En wat gebeurt er indien de activatie niet binnen de 6 weken gebeurt ? Vervalt de vorige debetkaart dan ook ?

 

Alvast bedankt voor uw hulp.

 

Groet,

 

Stiche

Reputatie 7

Na 6 weken zal inderdaad ook de oude kaart vervallen.

Voor betalingen buiten Europa worden een behandelingskost van 1,21% van het bedrag (max. 12,09 EUR) en een wisselkost van 1,63% van het bedrag aangerekend.

Voor geldopnames worden er buiten Europa een behandelingskost van 0,30% van het bedrag + 2,86 EUR (max. 12,09 EUR) en een wisselkost van 1,63% van het bedrag aangerekend.

Die wisselkosten gelden enkel als je een andere munteenheid dan EUR kiest bij de betaling, maar je kiest toch steeds best om in de lokale munt te betalen en niet in EUR. Handelaars en buitenlandse banken rekenen vaak zeer hoge kosten aan wanneer je de wissel van munteenheid door hen laat uitvoeren.

Reageer