Beantwoord

Debit Visakaart

  • 12 November 2021
  • 4 reacties
  • 149 Bekeken

Uit de hele uitleg over de nieuwe “Visa Debit kaart” heb ik begrepen dat het geen VISA kaart meer is ? Te verstaan,een bedrag deze maand uitgegeven en pas volgende maand van je zichtrekening ?

Het bedrag gaat nu meteen van je zichtrekening ? Hoe kan ik dan een huishoudelijk budget van mijn uitgaves scheiden en maken als er een bedrag onmiddellijk van een zichtrekening gaat ? VISA is hier geen garantie voor een uitgestelde betaling en bestaat eigenlijk niet meer ?

Wat met VISA in het buitenland  waar  VISA  toch een meer gebruikt betaalmiddel is ?

Of werkt dezelfde kaart met 2 codes als je ze aanbied ? Zichtrekening code en VISA code ?

Teveel uitleg van Fortis maar hier heb ik nergens tot nog toe een antwoord op gevonden.

icon

Beste antwoord van JarneM 13 November 2021, 14:08

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3
Badge

Het is gewoon een vervanging van je huidige Bancontact Maestro Debet kaart. 
Die gebruik je nu toch ook om je budget te beheren.

Je Visa credit card blijft gewoon bestaan, naast de Visa Debit card.

Ik gebruik beide kaarten om mijn budget te beheren.Er wordt een nieuwe kaart ontworpen die je dan misschien opnieuw kan benoemen maar verwarrend is met de naam VISA erop.

 

Reputatie 3
Badge

Daar zal je moeten aan gewoon worden. Maestro verdwijnt trouwens wereldwijd binnen een 2 jaar.

Er zal enkel nog Mastercard en Visa zijn, beiden met een Credit en Debit variant.

Reputatie 2

Hallo @Patrick Schoofs ,

Jouw nieuwe Visa Debit-debetkaart is een vervanging van jouw vorige Maestro-debetkaart en staat dus volledig los van een eventuele kredietkaart waar je over beschikt.

Via de volgende pagina op onze Community kan je een uitgebreide uitleg en allerlei extra vragen terugvinden over deze nieuwe debetkaart: Bancontact-Visa Debit-debetkaart - De nieuwe debetkaart voor al jouw dagelijkse aankopen.

 

Reageer