easy banking app

  • 16 August 2020
  • 26 reacties
  • 1424 Bekeken

Vandaag geraak ik niet op de app. Er was een update deze nacht.  Men vraagt mij naar nummers..Telkens als ik mijn card nr en klant nr invul,  krijg ik melding dat deze beide nummers reeds in gebruik  zijn. Zo geraak ik er niet op....


26 reacties

Vannacht Niet beschikbaar wegens werken aan app

 Ik werk met apple ios... Ondertussen opgelost.

bedankt voor info.

 

Reputatie 2

Vandaag geraak ik niet op de app. Er was een update deze nacht.

Werd EA bijgewerkt of het besturingssysteem (IOS)? 

 

 Men vraagt mij naar nummers..Telkens als ik mijn card nr en klant nr invul,  krijg ik melding dat deze beide nummers reeds in gebruik  zijn. Zo geraak ik er niet op....

EA is helaas een zeer onstabieele toepassing geworden. De standaardmanier om eraan te verhelpen zonder het telefoongedoe is:

  • EA verwijderen van de telefoon. Volgens de standaardprocedure ‘verwijderen’ van het besturingssysteem
  • De telefoon afsluiten- niet zomaar  herstarten maar wel degelijk afsluiten, en een twintigtal seconden wachten. Om alle geheugenlekken en programmatische prutserijen eruit te krigen
  • De telefoon aanzetten, dan naar play.google.com navigeren om EA te installeren.

Als dit niet zou helpen zal u helaas toch weer  het telefoongedoe moeten ondergaan.

Terloops, op mijn Samsung J7 werd vannacht noch  EA noch het besturingssysteem (Android 10) bijgewerrkt.

 

Sinds gisteren. iPhone. BNP app opent niet door technisch probleem. App verwijderd, iPhone uitgezet en na 10 sec herstart. App opnieuw geïnstalleerd zonder succes. Helpdesk gebeld, zouden mij terugbellen…. heb heel dringend de app nodig

iemand kan mij helpen? Alvast bedankt

Hey @KRVH ,

Welke foutcode krijg je precies?

En welke versie van iOS heb je?

Groetjes,

Lieze

Technische fout TEC002 of zoiets, kan nu direct niet proberen. Heb kaartlezer niet bij

Hey @KRVH ,

Zou je ons meer informatie kunnen geven als je wel de kaartlezer bij je hebt?

Dan kunnen we zo samen zo snel mogelijk een oplossing zoeken.

Groetjes,

Lieze

 

Beste

sinds een uurtje is het probleem opgelost; blijkbaar toch een technische storing bij BNP. (dit vermelden op de website zou veel probeer-en zoekwerk kunnen vermijden)

toch bedankt voor de moeite, het is de inzet die telt

 

Hey @KRVH ,

Bedankt voor je feedback.

Ik geef deze door zodat we kunnen bekijken of we in de toekomst een concretere melding kunnen vermelden.

Groetjes,

Lieze

Bij mij is het net hetzelfde. Ik geraak al twee dagen niet meer binnen via de easy banking app, en ik zit nu ook in het buitenland. 

Hey @Stevevdb ,

Er is gemeld dat sommige klanten uit het buitenland inderdaad nog hinder ondervinden. De technische dienst lost dit zo snel mogelijk op!

Mijn excuses voor het ongemak.

Lieze

Beste,

 

Wat is het probleem met de app Easy Banking?

Kan die al een paar dagen niet meer gebruiken.

Als ik telefoneer krijg ik nooit een medewerker aan de lijn!!!

Kunnen jullie mij ASAP een antwoordt geven a.u.b.

Anders zie ik mij genoodzaakt over te stappen naar een andere bankinstelling.

Gegevens

Troch Antoine

Reputatie 7

Hallo @Tavi 

Alvast mijn oprechte excuses voor het ongemak.

Woon je toevallig in het buitenland?

Beste,

Ik woon al vier jaar in Tenerife en gebruik dan ook al vier jaar deze app. zonder problemen.

Nu vanaf woensdag kan ik deze niet meer gebruiken. Krijg steeds de melding, Fout door een technische probleem is de app niet beschikbaar. Dus het probleem ligt niet aan domicilie maar ik vermoed wel bij de app zelf. Ik hoop dat dit heuvel vlug opgelost wordt. Anders zie ik mij verplicht van bankinstelling te veranderen, wat ik jammer zou vinden. Ben trouwens al 35jaar klant!  

Mvg.

Troch Antoine

Reputatie 7

@Tavi 

Ik heb je klantennummer uit je bericht verwijderd, want dat soort persoonlijke informatie deel je best nooit zomaar online.

Ik begrijp ook dat het zeer vervelend is, zeker omdat je al sinds woensdag niet meer kan aanmelden. Op dit moment is er een storing die ervoor zorgt dat klanten met een domicilie in het buitenland niet op Easy Banking kunnen. We doen er alles aan om het zo snel mogelijk in orde te brengen.

Ok , maar waarom heeft het al die jaren gewerkt hier in Tenerife?

Ik vermoed dat het probleem begonnen is met het nieuw inbrengen van een overschrijving, onmiddellijk te laten doorgaan mits betaling. Daarna kon ik niet meer inloggen. Hou je mij op de hoogte a.u.b.

Alvast bedankt voor de info.

Mvg

Troch A.

Reputatie 7

Het gaat jammer genoeg om een algemene storing. Mijn oprechte excuses daarvoor.

Ze werd alvast niet veroorzaakt door een overschrijving die je hebt ingevoerd; meerdere klanten bevinden zich in dezelfde situatie.

Ok, dan wacht ik nog even af.

Hou mij wel op de hoogte.

Mvg.

Troch.

Het is nu al meer dan 10 dagen dat dit probleem aan de hand is. 
Hoelang gaat dit nog duren??
Een “algemene storing” die “zo snel mogelijk opgelost zal worden”…???

 

Reputatie 2

Een “algemene storing” die “zo snel mogelijk opgelost zal worden”…???

“Zo snel als mogelijk” is uiteraard een relatief begrip. Afhankelijk, enerzijds van de beschikbare middelen en de kwaliteit ervan, en anderzijds van de complexiteit van de gestelde problemen. Komen bijvoorbeeld leerling-tovenaars uit de wereld van de informatica terecht in complexe situaties, dan wordt “zo snel als mogelijk” vrijwel gelijk aan “Het einde is nog niet in zicht”.

Zo heeft  een probleempje bij Payconiq (rekening niet kunnen koppelen) zes maanden in beslag genomen (maart → oktober) vooraleer het tot een oplossing kwam. Alleen maar omdat de leerling-tovenaars van dienst maar niet wilden toegeven dat er iets grondig mis was met hun eigen server (zowaar een geheugenlek van formaat). Zes maanden aan een stuk alsmaar weer de schuld op de gebruiker (mijzelf) proberen afschuiven. Onvoorstelbaar en toch gebeurd.

Wat het huidige probleem met EA betreft, mijn ervaring met BNP is dat “...zo snel als mogelijk” doorgaans twee tot drie weken in beslag neemt.

 

Reputatie 7

Hallo @Tavi @Stevevdb 

Via deze pagina laten we jullie iets weten van zodra er een oplossing is.

Hoe komt het dat de Easy banking app zo vaak niet werkt? Deze week ook weer prijs, zowel eergisteren als vandaag krijg ik de mededeling dat wegens een technisch probleem de app niet beschikbaar is. Ik heb reeds gelezen dat dit vaker voorkomt wanneer men in het buitenland woont maar ik woon in België.

Hey @Mirjam ,

Er is geen storing gemeld.

Krijg je op het eind van de foutmelding een code tussen haakjes?

De problemen voor klanten in het buitenland is intussen opgelost.

Groetjes,

Lieze

Beste,

 

De app vroeg vanmorgen opnieuw in te loggen met de kaartlezer ( ik weet niet waarom)

Ik deed dat en vroeg naar het versturen van een code via GSM

Maar code komt er niet.

 

Reputatie 7

Hallo Geert,

Ben je toevallig klant bij Telenet? Er zijn momenteel namelijk problemen bij het afleveren van onze berichten aan Telenet-klanten. De situatie wordt onderzocht en we zorgen zo snel mogelijk voor een oplossing.

Ik ben inderdaad bij telenet

 

 

Reageer