Fraude

  • 24 February 2020
  • 4 reacties
  • 900 Bekeken

Dag,

ik had dus voor een lange tijd een vervangkaart omdat ik was aan ‘t wachten tot mijn code kwam voor mijn nieuwe kaart.

Met vergeetachtig te zijn en niet op te letten ben ik mijn vervangkaart+kaartlezer verloren.

Met het gevolg van dien want op de achterkant van mijn kaartlezer stond mijn code, gelukkig stond er niks op mijn kaart want dat had ik dus overgezet naar mij prepaid voor een transactie.

Maar toen mijn nieuwe kaart dus kreeg en ging kijken ofdat iemand daadwerkelijk iets heeft gedaan met mijn kaart waren er 2 onbekende arabische namen een die mij 3k stuurde en de andere waar “ik” het naar toe heb gestuurd.

Ik heb jullie via twitter dit laten weten jullie adviseerde me op Card Stop te bellen maar en een nieuwe kaart aan te vragen maar ik had daar dus echt geen zin in omdat te doen en nu omdat ik dat niet heb gedaan kan ik niks meer bestellen.

Ik heb een abonnement en andere zaken die ik moet betalen en het is nu kei vervelend dat ik nu niks kan doen want ik heb ook een lening aangevraagd zou die nu geannuleerd worden?Ben ik nu in feite geblacklist?


4 reacties

Hey @Carlota ,

Ik vermoed dat je tijdelijke kaart vervallen is. Na 3 maand wordt deze automatisch afgesloten.

Ik raad je dus wel aan om ons telefonisch te contacteren zodat er een nieuwe kaart wordt besteld.

Omdat deze fraude al meer verouderd is en je Card Stop niet hebt gecontacteerd, vrees ik dat de kans klein is dat daar nog iets aan gedaan kan worden, maar je kan hiervoor steeds naar de politie gaan en de PV in je kantoor binnenbrengen zodat dit verder wordt onderzocht.

Ik heb geen zicht op je persoonlijke gegevens maar vermoed dat dit geen impact zou mogen hebben op je lening. Dat vraag je best even na bij het telefonisch contact.

Groetjes,

Lieze

Het is dus gebeurt met mijn vervangkaart, nu heb ik dus die nieuwe met een andere code en alles moet ik er nog steeds voor bellen? 

Want ik had jullie daarnet gebeld omdat mijn transactie niet doorging terwijl er gewoon geld op mijn kaart staat en er werd dan gezegd dat ik moest wachten op die brief?

Reputatie 7

Hallo Carlota,

Het spijt me eerst en vooral oprecht om te horen dat je slachtoffer bent van fraude. 

Mocht je dat nog niet gedaan hebben, dan dien je zo snel mogelijk aangifte te doen bij de politie. Vervolgens kan je een kopie van de PV aan ons bezorgen. Dat kan via kantoor of door ons te bellen op 02 762 60 00. Telefonisch kunnen we een klacht/onderzoek voor je opstarten en kunnen we je vervolgens een mailadres geven om de PV naar door te sturen.

Vooral in dit geval contacteer je best zo snel mogelijk de politie, want afgaande op de info uit je eerste bericht, werd je rekening gebruikt als een doorsluisrekening voor criminelen. 

 

Zoals Lieze zei, kunnen wij je hier jammer genoeg geen garanties geven over het geld of over je krediet, want wij hebben geen zicht op de situatie of op jouw persoonlijke gegevens.

Ik raad je tot slot ook aan om nooit codes of wachtwoorden te noteren en om altijd onmiddellijk je kaarten te blokkeren als je ze kwijt bent of als ze gestolen worden. 

Reageer