Beantwoord

Fraude met mijn Visa/Master kaart

  • 2 mei 2019
  • 1 reactie
  • 370 Bekeken

Ik heb vast gesteld dat er al 2 x 45 € van mijn rekening is gegaan via Mastercard naar het rekening nummer BIC: GEBABEBB, de volgende betaling is op 6 mei, kan deze stop gezet worden.
Heb vorige donderdag al een mail gestuurd naar 'optiline@bnpparibasfortis.com', maar nog steeds
geen antwoord gekregen.

Graag ASAP een antwoord aub.

met dank
icon

Beste antwoord van YannickB 3 mei 2019, 07:41

Dag Dany,

Jammer om te lezen dat je slachtoffer van fraude zou zijn geworden. Heb je dat je weet een verdachte e-mail ontvangen, of ben je opgebeld geweest door iemand die zich voordeed als bijvoorbeeld een medewerker van een bank of van een bedrijf zoals Microsoft (bijvoorbeeld om zogezegd je computer te repareren)?

Bij fraude dien je steeds een klacht neer te leggen bij de politie zodat er een onderzoek kan gestart worden. De PV die door hen wordt opgesteld, kan je ook aan ons en (als je Optiline hebt) aan Alpha Credit bezorgen.

Ik kan zelf via de Community niet nakijken of je mail al behandeld werd, want wij hebben geen toegang tot je gegevens bij onze bank. Ik kan je enkel aanraden om even te bellen met het nummer 02 508 44 40. Dat komt rechtstreeks bij Optiline uit.

Hopelijk komt het snel in orde.

PS: ik heb ook de persoonlijke info zoals je dossiernummer uit je vraag verwijderd. Persoonlijke info, zelfs productnummers, deel je uit veiligheid best nooit op het internet.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 5
Dag Dany,

Jammer om te lezen dat je slachtoffer van fraude zou zijn geworden. Heb je dat je weet een verdachte e-mail ontvangen, of ben je opgebeld geweest door iemand die zich voordeed als bijvoorbeeld een medewerker van een bank of van een bedrijf zoals Microsoft (bijvoorbeeld om zogezegd je computer te repareren)?

Bij fraude dien je steeds een klacht neer te leggen bij de politie zodat er een onderzoek kan gestart worden. De PV die door hen wordt opgesteld, kan je ook aan ons en (als je Optiline hebt) aan Alpha Credit bezorgen.

Ik kan zelf via de Community niet nakijken of je mail al behandeld werd, want wij hebben geen toegang tot je gegevens bij onze bank. Ik kan je enkel aanraden om even te bellen met het nummer 02 508 44 40. Dat komt rechtstreeks bij Optiline uit.

Hopelijk komt het snel in orde.

PS: ik heb ook de persoonlijke info zoals je dossiernummer uit je vraag verwijderd. Persoonlijke info, zelfs productnummers, deel je uit veiligheid best nooit op het internet.

Reageer