Beantwoord

Frauduleuze firma boekte betaling via bankcontact , vraag hulp annulatie terugbetaling of ?

  • 8 January 2021
  • 4 reacties
  • 230 Bekeken

Vroeg een tijd geleden om een bedracht te betwisten, betaling aan een frauduleuze firma Deals500 NL van 34,95 euro op 11 december, via bericht van mijn easy banking 

Blijkbaar kan me enkel geholpen worden mits phonebanking ? Ik heb geen I phone !!! De dutse, dus kous af, PV opmaken, waar ? Bellen naar 02/762 60 00 ? Krijgt menu WELK GETAL TE KIEZEN, nergens iets te vinden ivm fraude ? getal 2 gekozen, UREN AAN TELEFOON zonder resultaat, duizende menu’s en je weel niet wat kiezen ? Nergens duidelijk ? 

Kan dus niet via easy banking, niet voldoende beveiligd ????? HOE KOMT DAT ? bankdingen dus nooit veilig of ???? Kan hier ook niets in bijlage zetten, ? 

In antwoord vermeld U kan ook vragen stellen op deze site ‘community’ ? kan hier geen uitleg geven ? PV opstellen, ik vraag na bijna 40 jaar als klant (begin ASLK) hulp maar weet nergens hoe ik terecht moet ? We zijn niet allen computerfreaks toch ? 

HELP , HELP, HELP 

icon

Beste antwoord van Anonymous 9 January 2021, 13:55

Bekijk origineel

4 reacties

Dag @philsy05 ,

Bedankt voor je vraag.

Jammer om te horen dat je slachtoffer bent geworden van fraude.

De “phone banking” waarover je spreekt is een beveiligingscode voor telefonisch contact. Hiervoor heb je geen smartphone nodig. Je kan deze code activeren op Easy Banking Web of per post laten opsturen.

Als je belt, mag je voor de 2e optie kiezen.

Op sommige momenten kunnen de wachttijden helaas oplopen. Moest je ons nog niet hebben kunnen bereiken, raad ik je aan om vandaag te bellen voor 17 uur zodat mijn collega’s je hier zo snel mogelijk mee kunnen verderhelpen.

 

 

Ik heb vandaag de pv ivm fraude doorgemaild naar jullie ivm clurnischop zouden jullie me op de hoogte willen houden hoe alles verloopt wat ik mag verwachten of niks verwachten? Zit de kans erin dat ik men geld 29.95 euro die ik etaald heb dat ik die ooit wanneer dan? Zal teruggestort krijgen of zeggen jullie nu al tis de moeite niet tis verloren zaak je zal nooit je geld terugzien? Hou me aub op de hoogte alvast bedankt

beste,

 

hoe kan ik asap in contact komen met iemand die een betaling, via mijn visa-kaart, kan tegenhouden/terugdraaien aub ? ik vind nergens niks concreets… 

telefoonnummer, email….

thanks

 

Chris 

Reputatie 4

Hallo, @christaelman,

Bedankt voor je bericht.

Wij raden aan bij vermoeden van fraude de kaart meteen te blokkeren via Card Stop: 078 170 170.

Voor kredietkaarten bestaat de website Mijnkaart.be waar je een betwisting van een transactie kan aanvragen.

 

Indien je ook enkele minuten tijd zou hebben nodigen we je graag uit om onze tevredenheidsenquête in te vullen: https://forms.office.com/e/ZgQ6Wcx4Kv. Onze Community blijft verder groeien en daarom willen we graag weten wat nog verder kunnen doen om je ervaringen te verbeteren.

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Reageer