Beantwoord

Gebruik kredietkaart bij huren van voertuig

• 21 mei 2019
  • 3 reacties
  • 207 Bekeken

Aangezien er veel straffe verhalen de ronde doen over het blokkeren van een bepaald bedrag op je kredietkaart bij het huren van een wagen wens ik mij graag te informeren of dit wel veilig is. Ik heb dit tot op heden nog nooit gedaan maar kan mij wel voorstellen dat hiermee wel af en toe iets misloopt. Wie heeft hier al ervaring mee?
icon

Beste antwoord van Jeroen11 22 mei 2019, 09:59

Dag @patbudenaerts ,

Welkom op de community! 😊

Alle bedrijven die zaken verhuren, zullen een waarborg hebben voor de eventuele schade die de huurder aanricht. Dit zal vaak gebeuren via reservatie op de kredietkaart.
Voor verhuurbedrijven is dit een zeer veilige manier om zelf niet op te draaien voor de mogelijke schade bij gebruik van de wagen.

Indien je een wagen zal huren, zal je een contract moeten ondertekenen. Hier zal ook de waarborg en termijn in vermeld staan zodat je weet wanneer het gereserveerde bedrag terug vrij zal komen.

Uit eigen ervaring: als ik een wagen huur, trek ik foto's voordat ik zelf de wagen zal gebruiken met focus op de plaatsen waar er al schade is. Je kan de verhuurder ook vragen om samen de schade te overlopen waardoor je zeker bent dat je de waarborg terug krijgt indien je zelf geen schade aanricht. 😎

Groetjes,
Jeroen
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2
Dag @patbudenaerts ,

Welkom op de community! 😊

Alle bedrijven die zaken verhuren, zullen een waarborg hebben voor de eventuele schade die de huurder aanricht. Dit zal vaak gebeuren via reservatie op de kredietkaart.
Voor verhuurbedrijven is dit een zeer veilige manier om zelf niet op te draaien voor de mogelijke schade bij gebruik van de wagen.

Indien je een wagen zal huren, zal je een contract moeten ondertekenen. Hier zal ook de waarborg en termijn in vermeld staan zodat je weet wanneer het gereserveerde bedrag terug vrij zal komen.

Uit eigen ervaring: als ik een wagen huur, trek ik foto's voordat ik zelf de wagen zal gebruiken met focus op de plaatsen waar er al schade is. Je kan de verhuurder ook vragen om samen de schade te overlopen waardoor je zeker bent dat je de waarborg terug krijgt indien je zelf geen schade aanricht. 😎

Groetjes,
Jeroen
Beste Jeroen,

Bedankt voor je antwoord. Lijkt mij logisch dat die maatschappijen zich op die manier indekken. Wat ik echter niet logisch vind is dat er toch nog een bedrag op je kaart geblokkeerd word ondanks dat je een 'all risk' verzekering afsluit. Die zou die schade dan toch moeten dekken.
Wat als ondanks alle foto's die je hebt er toch nog discussie is over enige schade. Je staat dan wel op de luchthaven, je moet je vlucht halen en ze beginnen moeilijk te doen. Kunnen zij dan zomaar dat bedrag op je kaart inhouden als je niet akkoord geraakt?
Reputatie 2
Zelf heb ik nog geen problemen ondervonden na de schade te laten noteren door de verhuurder dus kan ik je ook niet direct een correct antwoord bieden.😅

Deze 'all risk' verzekering hangt af van welke uitzonderingen en vrijstellingen er in het contract opgenomen zijn.
Om hier een duidelijk antwoord op te krijgen, kan je best het verhuurbedrijf zelf contacteren als je van plan bent een wagen te huren. 🤔

Indien er problemen zijn, zal het bedrijf dat vaak later via mail meedelen, ook de regeling zal meestal via mail gaan. Ze zullen je zeker je vlucht niet laten missen.
Elk bedrijf heeft zijn eigen manier van werken. De correcte informatie kan je alleen verkrijgen van het verhuurbedrijf zelf.

Iemand anders ook nog ervaringen met huren van wagens? 😄

Groetjes,
Jeroen

Reageer