Geen online betalen meer mogelijk

  • 5 April 2020
  • 7 reacties
  • 1613 Bekeken

  • Ontdekker - Niveau 2
  • 3 reacties

Ik kan momenteel geen online bancontact betalingen meer doen. Overschrijving wel, weet iemand hoe dit kan. Volgens fortis zou de kaart wel geactiveerd. Gaat om een zakelijke rekening. 


7 reacties

Reputatie 7

Hallo Wido,

Is het toevallig een nieuwe debetkaart en zo ja, werd ze al eens in een gewone winkel gebruikt met de chip en je pincode?

Geachte

 

Klopt, maar heb deze nog niet kunnen activeren, moest eigenlijk voor 14 maart gebeuren. Daarmee ik had gebeld naar Fortis en daar vertelden ze dat het geen probleem zou zijn?

Reputatie 7

Inderdaad, als je kaart in de winkel met de chip en code werd gebruikt (en dus niet contactloos), dan zou ze volledig geactiveerd moeten zijn. Is het bij een of bij meerdere webshops dat je problemen hebt?

Welke foutmelding en foutcode verschijnen er exact?

Geachte

 

Ik heb ze nog niet gebruikt in de winkel dat is nu het probleem.dus ze is nog niet geactiveerd. Maar kan ze ook niet meer activeren denk ik want moest voor 14 maart gebeuren volgens de brief van fortis.

Hey @Wido ,

Ik denk dat je 2 zaken aan het verwarren bent. Ik leg ze even apart uit

  1. Als je niet telefonisch een pincode hebt aangevraagd maar deze per post toegestuurd krijgt, wordt je kaart voor de zekerheid niet geactiveerd opgestuurd. Je ontvangt bij je kaart de instructies om deze te activeren met je 11-cijferige code. 
  2. Van zodra je bovenstaande stappen hebt gevolgd,  is je kaart geactiveerd (hiervoor is de deadline) en kan je deze dus gebruiken. Voordat je deze online kan gebruiken, is er een betaling met de chip en pincode nodig. Op deze stap staat geen deadline. 

Over welke vorm van activatie heb je het momenteel?

Groetjes,

Lieze

Reputatie 7

Ik kan je langs deze weg vrees ik enkel nog aanraden om het te proberen. Als ze werkt in de winkel, dan zal het nadien ook online lukken.

Werkt ze ook in de winkel niet, dan moeten we telefonisch een nieuwe kaart voor je bestellen.

Geachte

 

Ok bedankt voor het antwoord zal ik dit proberen.

Reageer