gegevens bankcheque

  • 21 August 2020
  • 8 reacties
  • 644 Bekeken

  • Ontdekker - Niveau 1
  • 2 reacties

Is het mogelijk om van een bankcheque uit 2012 te achterhalen vanaf welke rekening het geld kwam?

Dit omdat ik een betaling aan mijn woning wil kunnen bewijzen (rekening behoorde toe aan mijn ondertussen overleden ouders).


8 reacties

Hey @KaLe ,

Wij hebben helaas niet de mogelijkheid om de gegevens van een bankcheque terug te vinden.

Heb je de mogelijkheid om toegang te krijgen tot de uittreksels van je ouders?

Mogelijks kan je zo bewijzen dat er kort voor het innen door hen een cheque is gemaakt voor hetzelfde bedrag.

Groetjes,

Lieze

Reputatie 2

Hey @KaLe ,

Wij hebben helaas niet de mogelijkheid om de gegevens van een bankcheque terug te vinden.

Maar de gegevens van rekeningen worden toch 10 jaar bewaard, of is dat niet meer zo?

 

Heb je de mogelijkheid om toegang te krijgen tot de uittreksels van je ouders?

Het probleem zal wel zijn dat de papieren uittreksels niet meer beschikaar zijn - als er al papieren uittreksels zouden geweest zijn. En bij gebrek aan uittreksels heeft men ook geen weet van de rekening, natuurlijk.

Ergo, als men het juiste bedrag kent en het inningsjaar , dan moet het toch mogelijk zijn die uitgave op te sporen via de rekening(en). Zou wel wat zoekwerk vragen, maar het kan hier toch maar gaan om een beperkt aantal rekeningen ...

 

 

 

Reputatie 2

Is het mogelijk om van een bankcheque uit 2012 te achterhalen vanaf welke rekening het geld kwam?

Dit omdat ik een betaling aan mijn woning wil kunnen bewijzen (rekening behoorde toe aan mijn ondertussen overleden ouders).


Onder voorbehoud van LiezeHs antwoord:

Aangenomen dat uw ouders maar over een beperkt aantal rekeningen besschikten lijkt mij vrijwel enigste mogelijkheid per rekening te gaan zoeken naar een debet van dat precieze bedrag in 2012. Zou toch moeten kunnen.


 

 

Hey @KaLe ,

Wij hebben helaas niet de mogelijkheid om de gegevens van een bankcheque terug te vinden.

Maar de gegevens van rekeningen worden toch 10 jaar bewaard, of is dat niet meer zo?

 

Heb je de mogelijkheid om toegang te krijgen tot de uittreksels van je ouders?

Het probleem zal wel zijn dat de papieren uittreksels niet meer beschikaar zijn - als er al papieren uittreksels zouden geweest zijn. En bij gebrek aan uittreksels heeft men ook geen weet van de rekening, natuurlijk.

Ergo, als men het juiste bedrag kent en het inningsjaar , dan moet het toch mogelijk zijn die uitgave op te sporen via de rekening(en). Zou wel wat zoekwerk vragen, maar het kan hier toch maar gaan om een beperkt aantal rekeningen ...

 

 

 


Tot 2012 heb je toegang tot digitale uittreksels! Dit is toch het geval bij ons, maar ik vermoed dat dit bij de meeste banken het geval zal zijn.

Kan ik ook de uittreksels opvragen voor de rekening op naam van mijn ouders? 
welke stappen moet ik daartoe ondernemen?

Kan ik ook de uittreksels opvragen voor de rekening op naam van mijn ouders? 
welke stappen moet ik daartoe ondernemen?

Zij waren klant bij bnp en ik ben ook klant bij bnp. Ik weet niet of dat iets uitmaakt.

Reputatie 2

Kan ik ook de uittreksels opvragen voor de rekening op naam van mijn ouders? 
welke stappen moet ik daartoe ondernemen?

Zij waren klant bij bnp en ik ben ook klant bij bnp. Ik weet niet of dat iets uitmaakt.


Van belang is dat u de wettige erfgenaam bent. Iets waarvan men bij BNP wel op de hoogte moet zijn, want anders zou niet kunnen afgerekend geweest geworden zijn.

Normaal zouden de uittreksels worden vrijgegeven wanneer het nalatenschap behandeld wordt.

Weet je wie dit toen zou hebben ontvangen?

Om dit bij het kantoor aan te vragen zal je inderdaad bewijs moeten hebben dat je wettelijke erfgenaam bent.

Groetjes,

Lieze

Reageer