Beantwoord

Geldafhaling in de eurozone aan een geldautomazt in Spznje

  • 29 July 2021
  • 5 reacties
  • 454 Bekeken

Ik heb in de eurozone aan een geldautomaat in Spanje geld afgehaald met mijn debetkaart. Ik heb een premium-pack rekening waarmee geldafhalingen binnen de eurozone met een debetkaart gratis zijn. Op de geldautomaat werd geen melding gemaakt over deze mogelijke extra kostenaanrekening. Er werd voor een geldafhalingen van 200 euro een bedrag van 203,95 aangerekend dus een dus een meerkost van 3,95 euro terwijl dit gratis moet zijn binnen de eurozone.

icon

Beste antwoord van LienV 30 July 2021, 10:33

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 3

Ik heb in de eurozone aan een geldautomaat in Spanje geld afgehaald met mijn debetkaart.

 

U mocht zich nog gelukkig prijzen ...

Reputatie 3

Ik heb in de eurozone aan een geldautomaat in Spanje geld afgehaald met mijn debetkaart. Ik heb een premium-pack rekening waarmee geldafhalingen binnen de eurozone met een debetkaart gratis zijn.

Mijn vermoeden is dat het over de Visa debetkaart gaat. Indien zo, weet dan dat middels het activeren van die nieuwe kaart u akkoord hebt verklaard met eender welke nieuwe voorwaarde en wijzigingen aan het contract. Jaja, advocatentruukje waar men niet meer onderuit kan.

Het ging niet over de Visa debetkaart maar over de gewone Bancontact Mister-Cash Maestro debetkaart.

Reputatie 1

Dag Kris

 

Bij zowel de Visa Debetkaart als de oude Bancontact kaart zijn geldopnames normaal gezien gratis. Dat neemt niet weg dat sommige automaten, sommige banken, wel een kost aanrekenen bij geldopnames die gevraagd worden door niet-klanten/kaarten van een ander land. Dit zou dan wel vermeld moeten worden op het scherm, voor je de transactie goedkeurt.

 

Dit is enkel bij automaten om geld af te halen. Als je in euro betaalt in de EER-zone, is dit gratis.

 

Groeten

LienV

Reputatie 3

Dat neemt niet weg dat sommige automaten, sommige banken, wel een kost aanrekenen bij geldopnames die gevraagd worden door niet-klanten/kaarten van een ander land.

 

Kortom, en zoals in de politiek, het gratis-verhaaltje klopt van geen kanten.

Reageer