Beantwoord

Geldigheid bankkaart

• 19 november 2019
  • 7 reacties
  • 226 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Beste,

Puur uit nieuwsgierigheid: de geldigheiddatum van mijn bankkaart is “12/19”. Is die geldigheidsdatum inclusief de maand december (dus tem december bruikbaar) of exclusief (tot eind november slechts bruikbaar)?

En is dit voor alle kaarten hetzelfde? Of hangt dit bvb af van bank tot bank of type kaart (debet vs credit)?

PS: mijn nieuwe bankkaart is ondertussen wel al gearriveerd ;)

icon

Beste antwoord van Alexander 19 november 2019, 22:07

Als er op uw bankkaart “12/19” staat wil dat zeggen dat uw kaart in principe nog bruikbaar is tot en met 31 december 2019 dus uw kaart zal dan inactief worden op 1 januari 2020.

Ik hoop dat je ondertussen een nieuwe bankkaart ontvangen hebt zoniet dan moet je wel contact opnemen met de bank.

Indien je wel een nieuwe bankkaart hebt dan is het beter van die onmiddellijk in gebruik te nemen, de oude kaart wordt dan inactief, op die manier zal je continu uw bankkaart kunnen gebruiken zonder onderbrekingen.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Als er op uw bankkaart “12/19” staat wil dat zeggen dat uw kaart in principe nog bruikbaar is tot en met 31 december 2019 dus uw kaart zal dan inactief worden op 1 januari 2020.

Ik hoop dat je ondertussen een nieuwe bankkaart ontvangen hebt zoniet dan moet je wel contact opnemen met de bank.

Indien je wel een nieuwe bankkaart hebt dan is het beter van die onmiddellijk in gebruik te nemen, de oude kaart wordt dan inactief, op die manier zal je continu uw bankkaart kunnen gebruiken zonder onderbrekingen.

Reputatie 1
Badge

ah, bedankt! :)

Eerder vandaag kwam dit toevallig ter sprake waarbij iemand zei dat het niet tem december zou zijn. En op het internet vond ik niet direct iets dat specifiek hier iets over zei (ook niet bij concullega’s hun website ;) ).

De nieuwe bankkaart is trouwens al in orde.

Reputatie 4
Badge

Dag @YvesR , 

@Alexander heeft gelijk! Wanneer de vervaldatum op je kaart 12/19 is, zal je de kaart kunnen gebruiken tot eind december 2019.

Fijne dag verder! 

Mijn bankkaart vervalt op 31/12/2019. Tot heden nog steeds geen nieuwe kaart ontvangen. Is dat normaal?

Mijn bankkaart vervalt ook op 31.12.19 en staat nog altijd (6 dagen) als besteld, nog niet uitgegeven en verzonden. Dit is eigenlijk de eerste keer dat die zo laat is, andere jaren had ik die al van in november.

Eerder uitzonderlijk dan normaal denk ik !

En dan moet ik hopen dat die effectief toekomt, B-Post is alles behalve bettrouwbaar en na 31.12.19, wat dan ?

Reputatie 4
Badge

Dag @Demon en @adbc

Mochten jullie eind deze week nog geen kaart ontvangen hebben, nemen jullie best contact op met het Easy Banking Centre op het nr. 02/762.60.00. De medewerker kan jullie dossier openen en nakijken wanneer de kaart werd verstuurd. 

Door het grote aantal kaarten die op vervaldatum komen in december,  worden de nieuwe kaarten verstuurd in golven. De nieuwe kaarten kunnen dus onderweg zijn naar jullie thuis. 

Fijne dag verder! 

Bankkaart is gisteren toegekomen per post!

Reageer