Beantwoord

Google Pay op smartwatch in België

  • 19 October 2019
  • 9 reacties
  • 1930 Bekeken

Hi iedereen

Wanneer kan ik met Google Pay betalen via de smartwatch? Is er zicht op de beschikbaarheid in België?

 

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord van KathyM 8 November 2019, 11:01

Bekijk origineel

9 reacties

Hey Thai,

 

Hier heb ik geen idee van. Ik heb dit doorgegeven aan mijn collega’s en laat je hier zo snel mogelijk iets over weten!

 

Groetjes,

Lieze

Reputatie 1

Hoi @Thai Son,

 

Ik heb antwoord ontvangen op je vraag. De wearables werken met Google Wear, een functionaliteit die Google per land moet ‘openzetten’. Dit is vandaag de dag niet het geval in België. We gaan alvast doorgeven dat hier echter wel vraag naar is en hopen dat dit dan ook snel in België beschikbaar is.

 

Fijn weekend!

Reputatie 1
Badge

Hi iedereen

Wanneer kan ik met Google Pay betalen via de smartwatch? Is er zicht op de beschikbaarheid in België?

 

Alvast bedankt!

 

Staat wat meer uitleg: https://support.google.com/wearos/answer/7643998?co=GENIE.Platform%3DAndroid&hl=nl

 

Blijkbaar is het in belgie en een hele hoop andere landen niet mogelijk…

Vorig jaar lukte het bij mij nog wel. Je kan altijd proberen.

Reputatie 1
Badge

Hoi@Thai Son,

 

Ik heb antwoord ontvangen op je vraag. De wearables werken met Google Wear, een functionaliteit die Google per land moet ‘openzetten’. Dit is vandaag de dag niet het geval in België. We gaan alvast doorgeven dat hier echter wel vraag naar is en hopen dat dit dan ook snel in België beschikbaar is.

 

Fijn weekend!

 

 

Hoi

 

Bij mij werkt hij al in Belgie! Je kan Google laten geloven dat je in een ondersteund land zit en zo werkt het perfect. Je moet wel enkele stappen doorlopen, maar is niet heel moeilijk.

Link: https://www.reddit.com/r/WearOS/comments/ehzmp9/pretty_bummed_out_that_google_pay_is_not/

 

 

Reputatie 7

Hoi

 

Bij mij werkt hij al in Belgie! Je kan Google laten geloven dat je in een ondersteund land zit en zo werkt het perfect. Je moet wel enkele stappen doorlopen, maar is niet heel moeilijk.

Link: https://www.reddit.com/r/WearOS/comments/ehzmp9/pretty_bummed_out_that_google_pay_is_not/

 

 

 

@Theo874 Bedankt voor je bericht!

Ik raad iedereen wel af om, ongeacht je type toestel, een app te installeren die niet aangeboden wordt via een officiële app store zoals de Google Play Store en de Apple App Store. Daaraan zijn mogelijk risico’s met de beveiliging verbonden, zeker wanneer het gaat om een app die je netwerk beheert.

Beste,

Betalen met smartwatch via Google Pay - Toen ik een aantal maanden geleden - speciaal om die reden - mijn Fossil Gen5 aankocht en de app installeerde, kon ik er onmiddellijk en zonder enig probleem gebruik van maken...tot voor een maand of 2…

Bij elke poging de app, die ‘verdween van mijn uurwerk’ er terug op te zetten,  krijg ik telkens opnieuw : ‘nog niet mogelijk in België’ ?

Kan iemand me uitleggen hoe iets dat eerder wél mogelijk was, plots niet meer kan ?

Het is anno 2020 toch wel logisch dat dit in Belgîe ook (terug!) moet kunnen zonder de door uw diensten afgeraden methode (die me eigenlijk wel best OK lijkt) van Theo 874 te gebruiken?

Alvast bedankt voor een antwoord.

groetjes,

Anne

Hallo Thai Son, Anne VDC,


de reden dat dit niet werkt, is omdat Google inderdaad Google Pay voor Wear (officieel) nog niet heeft gelanceerd in Belgie.

 

Er zijn (zoals hierboven al aangehaald) apps te downloaden die je, mits enige technische kennis, op je smartwatch zelf kan installeren. Ik vind het echter net iets makkelijker (en veiliger?) om een VPN te gebruiken op mijn smartphone. Die kan je namelijk gewoon via Google Play installeren. (Ik gebruik zelf “VPN by Private Internet Acces”, maar je kan ook een andere gebruiken.)


Installeer de VPN op je telefoon, start die op en configureer die om een server in Duitsland (of een ander ondersteund land) te gebruiken. Als je dan even wacht, komt de optie beschikbaar op je smartwatch.


Je kan dat wachten overslaan door op je smartwatch te tikken op "Home App" in Settings, System, About, Versions. Soms helpt het om daarna op je smartwatch naar "Google Play" te gaan en daar te zoeken naar de app "Google Pay".

 

Vergeet ook niet om je NFC optie goed te zetten!

 

Veel succes.

Reputatie 7

 Bedankt voor de tip @JorisWei !

Ik dien wel te vermelden dat dit op eigen risico is en dat, als je werkt met VPN-software, je niet bij alle software of verbindingen weet hoe de verbinding en de beveiliging ervan beheerd worden.

Afhankelijk van de proxy is het ook mogelijk dat bepaalde diensten, waaronder Easy Banking App, niet correct meer werken.

Reageer