Beantwoord

google pay smartwatch

  • 25 May 2020
  • 3 reacties
  • 622 Bekeken

hebben jullie enig idee wanneer google pay via smartwatch wear os terug ondersteund gaat worden in belgie? Ik weet dat dit ooit wel gewerkt heeft,  maar blijkbaar heeft google voor 1 of andere vreemde reden dit uitgeschakeld voor sommige landen. En dat terwijl het voor telefoons wel gewoon ondersteund blijft..

Ik had hiervoor een samsung smartwatch maar door het uitblijven van samsung pay ben ik terug naar wear os overgestapt, om dan vast te stellen dat dit niet meer werkt? In deze tijden vind ik het toch vreemd dat zulke zaken niet sneller uitgerold kunnen worden, contactloos betalen zou nu toch vollop moeten gestimuleerd worden?

icon

Beste antwoord van YannickB 26 May 2020, 10:05

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7

Hallo Glenner05,

Bedankt voor je bericht.

Wijzelf hebben geen nieuws over een Belgische lancering van Google Pay voor smartwatches.

Ik raad je aan om die vraag aan Google te stellen, want het is een dienst van hun en het zijn zij en de producenten van smartwatches die bepalen op welke toestellen Google Pay werkt.

 

Hallo Glenner05,


de reden dat dit niet werkt, is omdat Google inderdaad Google Pay voor Wear (officieel) nog niet heeft gelanceerd in Belgie. (Bij de lancering van (toen nog) Android Pay was het wel mogelijk om via smartwatch een kaart toe te voegen, maar werkte de authorisatie van de betaling via de smartwatch ook niet.)


Er is een manier om dit te doen werken. Zodra je smartwatch “denkt” dat je in een land bent waar dit wel aktief is, geeft hij de mogelijkheid vrij. Als je bijvoorbeeld naar Duitsland of Frankrijk gaat, komt de optie beschikbaar totdat je weer in een land komt waar Google het niet heeft gelanceerd.


Als je gebruik maakt van een “proxy” of een “VPN” die je internetverbinding via één van die landen laat gaan, heb je net hetzelfde effect.


Er zijn apps te downloaden die je, mits enige technische kennis, op je smartwatch zelf kan installeren. Ik vind het echter net iets makkelijker (en veiliger?) om een VPN te gebruiken op mijn smartphone. Die kan je namelijk gewoon via Google Play installeren. (Ik gebruik zelf “VPN by Private Internet Acces”, maar je kan ook een andere gebruiken.)


Installeer de VPN op je telefoon, start die op en configureer die om een server in Duitsland (of een ander ondersteund land) te gebruiken. Als je dan even wacht, komt de optie beschikbaar op je smartwatch.


Je kan dat wachten overslaan door op je smartwatch te tikken op "Home App" in Settings, System, About, Versions. Soms helpt het om daarna op je smartwatch naar "Google Play" te gaan en daar te zoeken naar de app "Google Pay".

 

Vergeet ook niet om je NFC optie goed te zetten!

 

Veel succes.

Reputatie 7

Bedankt voor de tip @JorisWei !

Ik dien wel te vermelden dat dit op eigen risico is en dat, als je werkt met VPN-software, je niet bij alle software of verbindingen weet hoe de verbinding en de beveiliging ervan beheerd worden.

Afhankelijk van de proxy is het ook mogelijk dat bepaalde diensten, waaronder Easy Banking App, niet correct meer werken.

Reageer