Beantwoord

hoe lang duurt betalings verwerking in winkel in het buitenland

  • 29 February 2024
  • 6 reacties
  • 50 Bekeken

Beste lezers, 

 

ik heb recent meerdere betalingen in winkels gedaan en geld opgenomen in Dubai, hoe lang duurt het voordat het verwerkt is en de wisselkosten erbij worden opgeteld? ik heb de betalingen al een aantal dagen geleden gedaan, maar er staat nog steeds gereserveerd bij, 

 

 

de betalingen zijn 5 dagen geleden gedaan.

 

 

 

 

icon

Beste antwoord van LarsD 1 March 2024, 12:56

Bekijk origineel

6 reacties

Dag @L18362827 ,

 

Dit is afhankelijk van de winkels zelf. Indien dit in het buitenland is, kan het inderdaad wel even duren eer het van je rekening af is, al lijkt 5 werkdagen dagen mij wel lang. Is dit zo bij alle betalingen die je doet of slechts bij enkele?

Groetjes,

Liz

Nee, als betalingen in winkels doe duurt het veel langer voordat het verwerkt is, een contante geldopname werd meteen na 2 dagen verwerkt.

Reputatie 4

Hallo @L18362827,

Bedankt voor deze informatie.

Het is iets dat we nog niet veel zijn tegengekomen dus we houden dit dan verder in het oog. Momenteel zie je dus nog steeds deze betalingen in reservatie staan op je rekening?

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Waar zou dit aan kunnen liggen? Want ik heb afgelopen december betalingen gedaan in London en daar was het gelijk de volgende dag verwerkt, soms als ik in de ochtend betaald had, was het dezelfde avond al verwerkt.

Klopt er staat gereserveerd bij

Reputatie 4

Hallo @L18362827,

Het moet zijn dat er ergens een vertraging zit op de verwerking van deze betalingen maar wat de oorzaak is van deze vertraging is momenteel moeilijk te achterhalen.

Als het als gereserveerd op je rekening staat dan is in principe de betaling wel voldaan maar heeft de tegenpartij gewoon nog niet effectief het bedrag van je rekening gehaalt.

Misschien (indien dat mogelijk is) zou je eens moeten navragen aan één van deze winkels of dat zij nog klanten hadden waarbij het bedrag pas later van hun rekening ging?

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

 

 

 

Reageer