Beantwoord

Hoe verhoog ik de limieten van mijn online betalingen?

  • 23 February 2023
  • 9 reacties
  • 5324 Bekeken

Beste,  

Hoe kan ik mijn limiet voor online betalingen verhogen? Kan dat via de Mobile banking app of moet ik hiervoor mijn kantoor contacteren?

mvg,

icon

Beste antwoord van CaroleL 24 February 2023, 09:37

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 2

Hallo,

 

U kunt heel eenvoudig uw betaling limieten verhogen via de Easy Banking Website en App.

Wanneer u een online betaling uitvoert, is dit gekoppeld aan uw debetkaart. Deze kunt u verhogen door volgende stappen te volgen:

 

Via de Easy Banking Website:

  • ‘Aanmelden’ op de site.
  • ‘Dagelijks Bankieren’.
  • ‘Mijn kaarten’.
  • Klik op de grijze knop naast de kaart.
  • ‘Wijzigen’.
  • ‘Limieten’.

Via de Easy Banking App:

  • ‘Aanmelden’ in de app.
  • ‘Mijn diensten’.
  • ‘Kaarten’.
  • Selecteer uw kaart.
  • ‘Betalingen’.

Indien u geen gebruik maakt van onze Esy Banking platformen, kunt u ons telefonisch contacteren op het nummer 02 762 60 00 met uw Easy Banking Phone Code.

 

Groetjes,

CaroleL

Wel dat lukt niet, heb al 10x geprobeerd zowel via de Easy Banking Website als met de Easy Banking App, nergens kan je het limiet aanpassen. En telefoneren gaat niet voor mij aangezien ik niet kan praten (door keeloperatie). Waarom dit toch zo ingewikkeld maken, het is toch je eigen geld zeker, wil een e-bike kopen en kan onmogelijk mijn limieten aanpassen, dat is toch niet mogelijk in deze tijd toch? PS  ben nog maar net BNP klant, werd dat door overname Bpost banking.

Reputatie 3

Wel dat lukt niet, heb al 10x geprobeerd zowel via de Easy Banking Website als met de Easy Banking App, nergens kan je het limiet aanpassen. En telefoneren gaat niet voor mij aangezien ik niet kan praten (door keeloperatie). Waarom dit toch zo ingewikkeld maken, het is toch je eigen geld zeker, wil een e-bike kopen en kan onmogelijk mijn limieten aanpassen, dat is toch niet mogelijk in deze tijd toch? PS  ben nog maar net BNP klant, werd dat door overname Bpost banking.



Hallo,

Werkt u nog met de Bpost Maestro bankkaart ?
Dan gaat het verhogen van de limiet niet lukken.

“Met de huidige Maestro debetkaarten van bpost bank zijn deze functionaliteiten niet mogelijk :

wijziging uitgavenlimiet in onze app/website, 
raadplegen/deblokkeren Pin-code in onze app, 
blokkeren en vervangen van kaarten in onze app, 
Apple/Google/Fitbit en Garmin Pay zijn er niet mee mogelijk.
QR code scannen voor overschrijvingen”

Ik vrees dat u zal moeten wachten op de nieuwe debetkaart van BNP Paribas.
Deze wordt geleverd van begin februari tot 15 maart ‘24

Als u Easy Go hebt, kan u de limieten laten aanpassen in een Bpostkantoor, heeft u Easy Guide, dan zijn de BNP Paribaskantoren verantwoordelijk.
Veel Paribaskantoren zijn tegenwoordig enkel bereikbaar op afspraak.
https://branch.bnpparibasfortis.be/m/nl/
De groene logo’s zijn BNP Paribaskantoren

En hier kan u een afspraak boeken in uw BNP Paribas kantoor :
https://www.bnpparibasfortis.be/nl/public/messagent-router#/appointment
 

En hier kan u de postkantoren vinden voor Easy Go, als u uw postcode ingeeft.
https://www.bpost.be/nl/verkooppunten?center=filter_ac_11&services=
U kan aanduiden : Postkantoren en Partnerdiensten BNP Paribas Fortis, en de vinkjes verwijderen bij de overige postpunten

Gella hartelijk dank voor dit duidelijk antwoord, zal geduld moeten uitoefenen tot ik de nieuwe BNP debetkaart ontvang, nogmaals van harte dank, zelfs 1000x dank

Reputatie 3

@Deetje 

Graag gedaan. Ik kom ook van Bpost en het is een grote verandering.

Ik heb de nieuwe debetkaart Visa Debet al gekregen ; om ze te activeren, betaal je ermee in een winkel, maar ze moet wel in de terminal gestoken worden, terwijl je de pincode ingeeft, dus niet contactloos.
Ofwel steek je ze in een biljettenautomaat met ingave van de pincode.

Veel groeten

@Deetje 

Graag gedaan. Ik kom ook van Bpost en het is een grote verandering.

Ik heb de nieuwe debetkaart Visa Debet al gekregen ; om ze te activeren, betaal je ermee in een winkel, maar ze moet wel in de terminal gestoken worden, terwijl je de pincode ingeeft, dus niet contactloos.
Ofwel steek je ze in een biljettenautomaat met ingave van de pincode.

Veel groeten

Gella dank je voor de heldere uitleg, hopelijk ontvang ik mijn debetkaart één dees dagen

Als ik het goed lees kan je de nieuwe kaart niet activeren thuis via een kaartlezer? maar wel als je ergens iets ga kopen of geld uit de muur haalt?

Groeten

 

Reputatie 3

Hallo Dees,

Ja, dat klopt. Je kan niet activeren met de kaartlezer alleen.
Als je de geldautomaat gebruikt, volstaat het om bijv. je saldo op te vragen, zo heb ik het gedaan. Je hoeft geen geld uit de muur te halen. De oude pincode van je Bpostkaart blijft geldig.
Wat je wel nog kan tegenkomen is dat een zeer oude bpostkaartlezer de nieuwe kaarten Visa Debet van BNP Paribas niet kan lezen. Dat heb ik gelezen bij twee mensen die dit voorhadden.

Hier kan je een nieuwe kaartlezer bestellen :
https://www.bnpparibasfortis.be/nl/public/customer-flow/nieuwe-kaartlezer#page=0
Je kiest “aanvragen zonder aanmelden”, of via Easy Banking web.

Afhankelijk van het feit of je Easy Go hebt dan wel Easy Guide kan je er ook in een Bpostkantoor of een Bnp Paribaskantoor respectievelijk een afhalen.
 

Dag @Deetje ,

 

Als je je nieuwe kaart hebt ontvangen en je de limiet kan verhogen, hier zijn de actuele stappen die je kan volgen, gezien de vorige niet meer up to date zijn:

Meld u aan in Easy Banking App.

Tik op Mijn diensten en op Kaarten.

Kies uw debetkaart.

Kies bij Limieten voor de limiet die u wilt beheren.

Tik op Tijdelijke limiet.

Kies de gewenste limiet en druk op Tekenen om te bevestigen.

 

Groetjes,

Liz

Dag @Deetje ,

 

Als je je nieuwe kaart hebt ontvangen en je de limiet kan verhogen, hier zijn de actuele stappen die je kan volgen, gezien de vorige niet meer up to date zijn:

Meld u aan in Easy Banking App.

Tik op Mijn diensten en op Kaarten.

Kies uw debetkaart.

Kies bij Limieten voor de limiet die u wilt beheren.

Tik op Tijdelijke limiet.

Kies de gewenste limiet en druk op Tekenen om te bevestigen.

 

Groetjes,

Liz

Hallo Dees,

Ja, dat klopt. Je kan niet activeren met de kaartlezer alleen.
Als je de geldautomaat gebruikt, volstaat het om bijv. je saldo op te vragen, zo heb ik het gedaan. Je hoeft geen geld uit de muur te halen. De oude pincode van je Bpostkaart blijft geldig.
Wat je wel nog kan tegenkomen is dat een zeer oude bpostkaartlezer de nieuwe kaarten Visa Debet van BNP Paribas niet kan lezen. Dat heb ik gelezen bij twee mensen die dit voorhadden.

Hier kan je een nieuwe kaartlezer bestellen :
https://www.bnpparibasfortis.be/nl/public/customer-flow/nieuwe-kaartlezer#page=0
Je kiest “aanvragen zonder aanmelden”, of via Easy Banking web.

Afhankelijk van het feit of je Easy Go hebt dan wel Easy Guide kan je er ook in een Bpostkantoor of een Bnp Paribaskantoor respectievelijk een afhalen.
 

Hartelijk dank voor jullie reacties, ondertussen al een nieuwe kaartlezer aangevraagd bij BNP, groetjes en een fijne dag verder

Reageer