Beantwoord

Kaart geblokkeerd door Fortis

  • 20 November 2021
  • 1 reactie
  • 724 Bekeken

Ik bezit 2 bankkaarten (debietkaarten), deze week ontving ik een nieuwe bankkaart ter vervanging van de oude. Getracht deze te activeren in een winkel, erna bankautomaat maar tevergeefs. Hiermee de Easy banking klantendienst opgebeld, waarbij ik al een halfuur mocht wachten om eindelijk iemand aan de lijn te krijgen. De dame aan de lijn begreep mijn situatie en zei dat de kaart in kwestie om rare reden was geblokkeerd en er een volledig nieuwe kaart + pincode zou worden opgestuurd via post en dat de huidige bankkaart gewoon blijft werken tot de nieuwe word geactiveerd. 

Gisterenavond wou ik een online aankoop doen waarbij mijn betaling geweigerd werden door mijn bank. Nu blijkt het dat mijn andere bankkaart ook is gedeactiveerd? Nu heb ik geen toegang tot mijn PC banking, kan ik geen geld afhalen, geen betalingen of online betalingen uitvoeren. Enige dat ik nog kan is gelukkig mijn Easy banking maar de app is zo versimpeld en verkeerd geüpdatet dat amper iets kan doen hierop.

Gisterenavond nogmaals gebeld naar de klantendienst (weer na halfuur wachten), wist de man aan de lijn me te vertellen dat hier niks kan aan gebeuren en ik een vervangkaart kan aanvragen in mijn lokaal kantoor. Mijn kantoor in Wetteren is zaterdagochtend open na afspraak, getracht te bellen naar het kantoor nummer, kan ik dit nummer zelfs niet meer online vinden? Word ik gewoon doorverbonden naar de algemene klantendienst? Ter plaatste geweest en was er geen kat aanwezig. Nogmaals gebeld naar de klantendienst na 15min wachten, krijg ik iemand aan de lijn, wordt ik on hold geplaatst en hangt de persoon gewoon op!? Tot nu toe heb ik nog altijd totaal geen idee waar ik terecht moet tot ik mijn nieuwe kaart in de bus krijg, hopelijk snel!

 

Fortis laat zijn klanten in de kou staan, zijn totaal niet bereikbaar, klantendienst veegt er hun broek aan, lange wachtrijen van 15min, vaak meer. Zelfs bij problemen is het de moeite niet om te bellen want zelfs als er iets moet opgelost worden creëren ze tweemaal zoveel miserie als vooraf, zoals bv. alle bankkaarten blokkeren! Serieus aan het overwegen om alles daar weg te halen en van bank te veranderen.

 

 

icon

Beste antwoord van JillH 22 November 2021, 12:46

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2

Dag @DidierSchelpe ,

 

bedankt voor je bericht.

Ik kan me voorstellen dat dit zeer vervelend is voor u en ik hoop dat je snel jouw nieuwe kaart zal ontvangen.

Onze oprechte excuses voor de wachttijden die soms erg kunnen oplopen. Aangezien we weten hoe onaangenaam dit is, doen we ons uiterste best om dit te beperken.

We gaan niet zomaar zonder enige aanleiding kaarten blokkeren. De Maestro bankkaarten worden na verloop van tijd wel definitief afgesloten, omdat het de bedoeling is dat er vanaf dan gebruik wordt gemaakt van de nieuwe Bancontact-Visa Debit-debetkaart. De nieuwe kaart wordt ruim op voorhand gestuurd, zodat je normaal zeker niet zonder betaalmiddel komt te zitten.

In dit geval is een tijdelijke vervangkaart inderdaad een goede noodoplossing. Om de tijdelijke kaart af te halen, raden we aan om via het Easy Banking Centre een afspraak te maken bij een kantoor. Hier kan je lezen wat de beste manier is om het Easy Banking Centre te contacteren.

 

Fijne dag verder,

 

Jill

Reageer