Beantwoord

Kaartlezer: Visa authorization - pin blocked

• 21 mei 2019
  • 9 reacties
  • 723 Bekeken

Beste

Ik wou onlangs een betaling online doen met Visa, maar dit lukte niet. Zodra ik mijn kaart in de kaartlezer stak, gaf hij meteen de melding “Visa authorization – pin blocked”. Ik kon zelfs niet eens het bedrag of de pincode intoetsen.
Het Easy Banking Contact Center zei dat er geen probleem was bij jullie en heeft me doorgeschakeld met Worldline.
Die zagen dat ik 1x foutieve pincode had ingevoerd, maar ik heb nergens mijn pincode aangepast en heb ook geen foute poging gehad bij mijn laatste effectieve betaling vorige maand.

Worldline raadde vervolgens aan om in een winkel eens proberen te betalen. Daar kreeg ik dan de melding "Foute pincode"... Ik heb dus volgens hen intussen 2 foute pogingen achter de rug. Maar als ik nu mijn code zou wijzigen via de automaat, dan moet ik sowieso mijn oude code ingeven en dan pas kan ik een nieuwe instellen. Dus 3de foute poging = kaart wordt ingeslikt.

Worldline zei dan om gewoon via het loket de pincode te wijzigen of de kaart volledig te laten blokkeren via Card Stop (en dus een nieuwe te krijgen).

Goede raad, maar ik blijf wel met de vraag zitten: welke code is er momenteel toegekend aan mijn Visakaart? Want ik heb hem niet aangepast sinds mijn laatste betaling. Een mens begint dan te denken aan hacking, maar tot nu toe zijn er geen transacties meer geweest...

Iemand die dit ook heeft voorgehad?
Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord van YannickB 21 mei 2019, 15:42

Dag Tina,

Inderdaad vreemd dat je pin niet aanvaard wordt. Ik vermoed persoonlijk dat je wel de juiste code ingeeft, maar dat er een probleem is met de chip van de kaart, waardoor de controle niet correct kan uitgevoerd worden.

Om hacking hoef je je alvast niet meteen zorgen te maken. Je code kan enkel veranderd worden door je kredietkaart in een automaat of in een kaartenterminal aan het onthaal van een kantoor te gebruiken of door een nieuwe code aan te vragen die vervolgens per post opgestuurd wordt.

Ook nadien zou de nieuwe code nog steeds in combinatie met je fysieke kaart gebruikt moeten worden.

Ik raad je aan om je kaart te vervangen als defect. Als je dat doet via Easy Banking Web, dan blijft je huidige kaart nog bruikbaar (voor abonnementen en via de kaartgegevens in jouw geval) tot op het moment dat je de nieuwe geactiveerd hebt. Je doet dat zo:

• Meld aan via https://www.bnpparibasfortis.be.
  • Kies bovenaan Dagelijks bankieren en dan Mijn kaarten.
  • Klik rechts van je Visa op de horizontale strepen en kies Wijzigen.
  • Kies hier voor Mijn kaart vervangen, doorloop de stappen en bevestig met je debetkaart en kaartlezer.
Meestal duurt het zo'n zeven bankwerkdagen voor je de nieuwe kaart in handen hebt.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 4
Hey @tinadese ,

Gek dat je code plots niet meer aanvaard wordt...
Indien je je code wilt wijzigen en je oude code niet meer weet, kan je hiervoor terecht bij het kantoor, zij hebben hier een speciaal toestel voor.

Groetjes,
Lieze
Hey @tinadese ,

Gek dat je code plots niet meer aanvaard wordt...
Indien je je code wilt wijzigen en je oude code niet meer weet, kan je hiervoor terecht bij het kantoor, zij hebben hier een speciaal toestel voor.

Groetjes,
Lieze

Dag Lieze

Inderdaad: gek. Ik zal sowieso nog eens langsgaan bij het kantoor zelf.
Maar ik vind het gewoon heel vervelend dat niemand me kan zeggen wanneer de laatste "wijziging" van mijn pincode heeft plaatsgevonden, laat staan welke cijfers er nu aan gekoppeld zijn (duidelijk niet de code die ik in gedachten heb).
Mijn laatste goede betaling dateert van april en ik weet 100% zeker dat ik sindsdien niks aangepast heb.

Groetjes
Tina
Reputatie 6
Dag Tina,

Inderdaad vreemd dat je pin niet aanvaard wordt. Ik vermoed persoonlijk dat je wel de juiste code ingeeft, maar dat er een probleem is met de chip van de kaart, waardoor de controle niet correct kan uitgevoerd worden.

Om hacking hoef je je alvast niet meteen zorgen te maken. Je code kan enkel veranderd worden door je kredietkaart in een automaat of in een kaartenterminal aan het onthaal van een kantoor te gebruiken of door een nieuwe code aan te vragen die vervolgens per post opgestuurd wordt.

Ook nadien zou de nieuwe code nog steeds in combinatie met je fysieke kaart gebruikt moeten worden.

Ik raad je aan om je kaart te vervangen als defect. Als je dat doet via Easy Banking Web, dan blijft je huidige kaart nog bruikbaar (voor abonnementen en via de kaartgegevens in jouw geval) tot op het moment dat je de nieuwe geactiveerd hebt. Je doet dat zo:

• Kies hier voor Mijn kaart vervangen, doorloop de stappen en bevestig met je debetkaart en kaartlezer.
Meestal duurt het zo'n zeven bankwerkdagen voor je de nieuwe kaart in handen hebt.
Dag Tina,

Dag Yannick

Bedankt voor de reactie.
Ik heb zonet geprobeerd om mijn kaart te vervangen (defect) via de website, maar het lukt niet.
Ik zit in het scherm waar ik kan kiezen tussen verzending naar kantoor of naar mijn thuisadres. En als ik daarna op "Volgende" wil klikken, krijg ik bovenaan rode letters "TECHNICAL PROBLEM: NDROMOC ROUTINE SENT ND$0042 RC IMP3MQ01 (SEBW0260)"

Probleempje met de website? Kan ik deze aanvraag trouwens ook doen via de App?

Bedankt en groetjes
Tina
Reputatie 5
Badge +3
Via Easy Bank App is dat niet mogelijk.
Als het via Easy Bank Web niet lukt, probeer dan te bellen naar Easy Bank Center ofwel binnenspringen in uw kantoor.
Reputatie 6
@tinadese

Ik merk het nu ook dat er een foutmelding komt. Sorry voor het ongemak, het is zeker niet het beste moment om daar geblokkeerd te zitten.

Onze IT-dienst is ondertussen alvast op de hoogte gebracht en ik stuur je zo meteen ook nog een privébericht om wat meer info te verzamelen, zodat ik je toch nog kan helpen.
Tina, exact hetzelfde voor. Eergisteren een betaling online via visa willen uitvoeren. Nadat ik de kaart in het bakje stop en op de knop M2 duw, krijg ik ook PIN blocked. Nochtans na mijn laatste aankoop NOOIT een pin code nog ingegeven, laat staan de verkeerde. Al naar helpdesk gebeld en zij hadden enkele oproepen binnen gekregen. Ze gingen me terug bellen maar daar geen gehoor meer gekregen. Ik denk dat ik dit enkel kan oplossen door fysiek met de kaart naar een balie te gaan maar natuurlijk zijn deze enkel open wanneer een mens aan het werk is... heb jij al een oplossing gevonden?
Tina, exact hetzelfde voor. Eergisteren een betaling online via visa willen uitvoeren. Nadat ik de kaart in het bakje stop en op de knop M2 duw, krijg ik ook PIN blocked. Nochtans na mijn laatste aankoop NOOIT een pin code nog ingegeven, laat staan de verkeerde. Al naar helpdesk gebeld en zij hadden enkele oproepen binnen gekregen. Ze gingen me terug bellen maar daar geen gehoor meer gekregen. Ik denk dat ik dit enkel kan oplossen door fysiek met de kaart naar een balie te gaan maar natuurlijk zijn deze enkel open wanneer een mens aan het werk is... heb jij al een oplossing gevonden?
Hi Toon,

De community dacht dat het probleem misschien bij de chip lag. Op hun aanraden heb ik mijn visakaart laten vervangen (reden: defect).
Maar helaas...toen ik daarnet ging tanken en wou betalen met de nieuwe kaart, kreeg ik meteen "foute pin"...
Dus mijn enige optie is nu inderdaad nog het loket om de pin te wijzigen.

@YannickB, bedankt voor de hulp, maar aan de chip ligt het dus jammer genoeg niet... Zijn er toevallig nog klanten die dit probleem gemeld hebben (behalve Toon hierboven en ik)? Of andere oplossingen behalve een passage aan het loket?

Groetjes
Tina
Reputatie 6
@tinadese @Toon Van Assche
Jammer om te horen dat het maar niet opgelost raakt. Ik heb het nogmaals nagevraagd, maar er is momenteel geen gekend incident met de pincodes van kredietkaarten.

De snelste manier om je code aan te passen is via het onthaal. voor een kredietkaart kan het daar onmiddellijk aangepast worden.

Je kan ook een nieuwe code aanvragen via Easy Banking Web. Dan duurt het wel ongeveer een week voor je de code per post toe krijgt.

• Kies Mijn pincode, klik op Volgende en bevestig met je debetkaart en kaartlezer.

Reageer