Kan geen online aankopen doen omdat de nummer op mijn kaart een decimaal te kort is.
Beste antwoord van JadieT
Bekijk origineelKan geen online aankopen doen omdat de nummer op mijn kaart een decimaal te kort is.
Beste antwoord van JadieT
Bekijk origineelKan geen online aankopen doen omdat de nummer op mijn kaart een decimaal te kort is.
U bedoelt waarschijnlijk ‘een cijfer te weinig”.
Als het zou gaan over een Maestro of Viesa-debetkaart, weet dan dat er 17 cijfers in te vullen zijn, en het zeventiende staat eenzaam en alleen los van de 16 vorige dus iets als:
6703 xxxx xxxx 4575 7
Beste
Vermoedelijk heb jij het over de nieuwe Visa Debitkaart, klopt dit?
Aangezien het om een nieuwe kaart gaat in België, is het mogelijk dat bepaalde websites de nieuwe Visa debitkaart nog niet.aanvaarden.
Is er een mogelijkheid om de online aankoop uit te voeren op het netwerk van Visa? Met deze nieuwe kaart wordt het onmiddelijk gedebiteerd van je zichtrekening.
Groetjes
Klopt net een nieuwe kaart, zal eens proberen via visa te betalen.
Ook payconic aanvaard de nummer niet.
Het ziet ernaar uit dat de nieuwe kaart niet werkt, of toch niet zo goed werkt als voorzien werd. In gedachten houdend dat 6 weken na ontvangst de oude kaart niet meer werkt, wat moeten BNP Paribas Fortis klanten dan doen om hun rekeningen te controleren of betalingen uit te voeren?! Bestaat de mogelijkheid om de nieuwe kaart te weigeren en de oude te blijven gebruiken? Daar blijken geen problemen mee te bestaan.
Het ziet ernaar uit dat de nieuwe kaart niet werkt, of toch niet zo goed werkt als voorzien werd. In gedachten houdend dat 6 weken na ontvangst de oude kaart niet meer werkt,
BNP vertelt ons dat men 6 weken de tijd heeft om de nieuwe kaart te ‘valideren’. En valideert men, dan wordt de vorige maestrokaart automatisch geschrapt. Maar wat er dan zal gebeuren als men niet zou valideren, daar hebben wij vooralsnog het raden naar. Misschien blijft de maestrokaart dan geldig tot op de vervaldag, en dat zou overigens contractueel niet meer dan normaal zijn.
Ziet u, eigenlijk is dit een advocatentruukje, immers, door te ‘valideren’ verklaart men zich tevens akkoord met alle wijzigingen.
In het geval dat de nieuwe kaart op dezelfde manier zou aanvaard worden in het buitenland als de Bancontactkaart (m.a.w., NIET), zou ik weer in de klem komen te zitten want dan zou ik niet kunnen valideren via een aankoop in een buitenlandse winkel. Meer vragen dan antwoorden, heb ik toch de indruk.
In het geval dat de nieuwe kaart op dezelfde manier zou aanvaard worden in het buitenland als de Bancontactkaart (m.a.w., NIET), zou ik weer in de klem komen te zitten want dan zou ik niet kunnen valideren via een aankoop in een buitenlandse winkel. Meer vragen dan antwoorden, heb ik toch de indruk.
Sta mij toe het effe op een rijtje te zetten:
Op volgende webstek wordt alles klaar en duidelijk uiteengezet, dus doe er uw voordeel mee.
UNIZO: Maestro versus de Visa debetkaart
Mij lijkt vrijwel de enigste uitweg het openen van een rekening bij een andere bank die wel de Maestrokaart aanbiedt, want bij BNP zal men niet het geweer van schouder veranderen. En indien u bijvoorbeeld in Nederland zou resideren zal het zelfs de enigste oplossing zijn.
Kijk, uw vragen werden wel degelijk beantwoord, maar jammer genoeg niet vanwege BNP, en ja, toegegeven, de antwoorden zijn bepaald niet gunstig te noemen.
Bedankt voor uw uitvoerig antwoord, en het blijkt dat het nuttig zal zijn indien ik wat meer toelichting geef omtrent mijn persoonlijke situatie.
Ik woon in het VK, en gebruik hier al 33 jaar de Visa Debetkaart op mijn Engelse bankrekening in afwisseling met mijn Visa Creditkaart (de kredietkaart is onlangs overgegaan naar een Mastercard), dus is het gebruik daarvan voor mij duidelijk.
De Visa- resp. Mastercard Creditkaart gebruikte ik al minstens 30 jaar telkens ik in Belgie ben, afwisselend met de Bancontact kaart die ik al 33 jaar heb voor mijn rekening bij BNP in Belgie (van voordat ik verhuisd ben) en waar ik regelmatig euro’s op ontving of stortte teneinde mijn plaatselijke onkosten te dekken (brandstof, boodschappen enz.).
Als ik thuis ben in het VK kan ik me aanmelden voor het BNP internet-bankieren via een kaartlezer, wat een ingewikkelder proces is vergeleken met het internet-bankieren voor mijn plaatselijke rekeningen, en vermits het nu al sinds juni 2019 geleden is dat ik nog in Belgie was - en gezien de huidge reisbeperkingen een volgende oversteek hoogstwaarschijnlijk pas volgende lente kan gebeuren - wilde ik uiteraard zekerheid dat ik een rimpelloze overgang kon ervaren met de nieuwe kaart die de bestaande moet vervangen, zeker nadat ik las van de verschillende problemen die de BNP klanten al hebben ondervonden met de nieuwe kaart nadat ze die ontvangen hadden.
Vandaar mijn vele vragen.
Als ik thuis ben in het VK kan ik me aanmelden voor het BNP internet-bankieren via een kaartlezer, wat een ingewikkelder proces is vergeleken met het internet-bankieren voor mijn plaatselijke rekeningen, en vermits het nu al sinds juni 2019 geleden is dat ik nog in Belgie was - en gezien de huidge reisbeperkingen een volgende oversteek hoogstwaarschijnlijk pas volgende lente kan gebeuren
Om het kort te houden:
Misschien zijn er meer ‘visa debet-compatibele handelszaken in het VK dan in NL of DE, en eigenlijk zou in de eerste plaats BNP behulpzaam moeten zijn met de zoektocht, maar helaas, zoals u nu wel zal doorhebben, op hulp van die kant kan men maar beter niet rekenen.
De ‘chat' funktie is ook niet meer voorzien - dit is, buiten telefoneren (vanuit het buitenland) de meest directe manier van communicatie. Niet zo denderend. Bedankt voor uw antwoord.
waarom geeft BNP aan zijn klanten een nieuwe visa debitkaart die lijkt niet goed te functioneren?
waarom geeft BNP aan zijn klanten een nieuwe visa debitkaart die lijkt niet goed te functioneren?
Omdat de bazen in Parijs het zo beslist hebben. Men kan dus maar beter niet op beterschap rekenen.
Nu de nieuwe kaart is aangekomen en ik de bijbehorende brief heb gelezen, blijkt dat de bestaande kaart 6 weken na ontvangst (of misschien 6 weken na datum van de brief?) automatisch vervalt. Dus of ik valideer of niet maakt geen verschil. Hopelijk ondervind ik geen probleem met het valideren, gezien het Visa-formaat van de 4 x 4-cijfer blokken (zonder dat extra cijfer) hier al minstens 30 jaar aanvaard wordt. Het zal me benieuwen.
Blijkt dat ik misschien de minste problemen heb ondervonden met het activeren van de nieuwe kaart - gewoon gebruikt voor een aanschaf met PIN in een warenhuis, daarna aangemeld met mijn kaartlezer, waarbij onmiddellijk de boodschap verscheen dat de automatisch-ingevulde kaart niet meer geldig was. Nu blijft enkel de vraag of ik probleemloos contanten zal kunnen opnemen bij mijn volgende bezoek in België, waarschijnlijk pas volgend jaar.
Vragen stellen, je mening delen of anderen helpen? Log nu in of maak hieronder eerst een account aan.
Nog geen profiel op deze Community? Registreer je via deze link. Nadien kan je zelf vragen stellen en antwoorden op berichten van anderen.
Voer je e-mailadres in. Je ontvangt van ons een e-mail met daarin een link om een nieuw wachtwoord te kiezen.