Kredietkaart

• 25 mei 2017
  • 3 reacties
  • 5587 Bekeken

IK zit veel op websites,en overal kan ik deze Kaart niet gebruiken om de reden dat men achter een kredietkaart vraagt,De reden is dat je leeftijd óók bevestigd wordt,Blijkbaar hebben weinig het door dat er ook online banking bestaat.Dan wil men nog eens de drie cijfers vanachter het bankkaart,en dat is ER ook niet ???Resultaat is,dat je tenslotte NIETS met de bankkaart kunt doen,compleet nutteloos,zó LIJKT het me ER dan ook op!!!

3 reacties

Welkom op onze community lentejantje0!

Wat vervelend dat je niet op iedere website met jouw bankkaart kan betalen. Het is de houder van de website die beslist welke betaalmiddelen zij aanbieden. Uit ervaring weten we dat vele websites het liefst via kredietkaart werken. Jammer genoeg kunnen wij hier niets aan doen.

De drie cijfers achteraan de kaart staat inderdaad enkel op de kredietkaart vermeld. Op een gewone Belgische bankkaart staat deze code niet weergegeven. Je kan steeds proberen om 000 of 999 in te voeren. Als dit niet werkt dan aanvaardt de site de bankkaart niet.

Indien je graag meer info omtrent een kredietkaart wenst, klik hier. Kijk ondertussen ook gerust eens verder rond op onze community.
Ik kwam hier terecht met een vraag op 22/6/2019 en zie dat dit probleem al 2 jaar gekend is en geen oplossing krijgt.

"Men" heeft dus beslist dat je met een Belgische maestro-kaart niet-online kan betalen met het systeem met CVC code.

Waarom ?

En waarom zij er dan Belgische websites ( Ministerie van justitie (!!) bv. ) die dergelijke code eisen als je met Maestro wil betalen. ????
Reputatie 5
Dag Jef A,

Het klopt dat Belgische debetkaarten geen CVC-code hebben. Het gaat niet om een probleem, maar simpelweg om een code die voor maestro enkel in sommige andere landen gebruikt wordt.

Als een website je vraagt om een CVC- of beveiligingscode in te voeren wanneer je kiest om met Maestro te betalen, dan kan je het vak ofwel leeg laten, ofwel (als de site je verplicht iets in te vullen) drie keer hetzelfde getal in te geven (000 bijvoorbeeld).

Meestal wordt dat aanvaard, lukt het toch niet, dan aanvaard de handelaar in kwestie geen Belgische debetkaarten.

Reageer