Beantwoord

Kun je betaaldatum van Visa veranderen?

• 7 augustus 2019
  • 3 reacties
  • 557 Bekeken

Nu worden de uitgaven van een Visa-kaart altijd de 10e van de volgende maand van de zichtrekening gehaald.

Maar, als de optelsom van de uitgaven van de vorige maand en die van de eerste dagen van de huidige maand hoger is dan je limiet, dan heb je dus wel een probleem.

Mijn limiet is 2500. Ik gaf vorige maand 1400 uit. En in de eerste dagen van de maand 250. Er staan ook nog 400 euro "verrichtingen" (zijn dat uitgaven die nog verwerkt moeten worden?) en 212 euro "reservaties" (waar kan ik ergens zien welke dit zijn?). Waardoor ik maar 400 euro meer aan "beschikbaar krediet" heb, en da's te weinig voor een boeking die ik wil doen.

Is er een mogelijkheid om sneller dan de 10e van de maand die 1400 van de vorige maand te betalen, zodat ik niet in de problemen kom tussen de 1e en de 10e van de maand? (Wat wel vaker gebeurt).
icon

Beste antwoord van LiezeH 8 augustus 2019, 10:52

Neen, dat is niet mogelijk.
Visa kaartuitgaven (zonder Optiline) worden altijd de 10de van de maand van de aangekoppelde zichtrekening gedebiteerd (kaartlimiet wordt dan vrijgegeven op de 11de) daar wordt niet van afgeweken tenzij de 10de op een zaterdag, zondag of een feestdag valt, in dat geval wordt dat met één of meerdere dagen opgeschoven naar de eerstvolgende werkdag.
Een voorbeeld: indien de 10de op een zaterdag valt dan wordt die debitering uitgevoerd op maandag de 12de en kaartlimiet wordt dan vrijgegeven op dinsdag de 13de.
Als je echt problemen hebt met uw kaartlimiet dan kan je wel die laten verhogen al dan niet tijdelijk maar wel rekening mee houden dat de bank die kan weigeren.

Helemaal correct, Alexander. Je kan steeds contact opnemen met het Easy Banking Centre om te zoeken naar een oplossing op maat.

Groetjes,
Lieze
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Visa kaartuitgaven (zonder Optiline) worden altijd de 10de van de maand van de aangekoppelde zichtrekening gedebiteerd (kaartlimiet wordt dan vrijgegeven op de 11de) daar wordt niet van afgeweken tenzij de 10de op een zaterdag, zondag of een feestdag valt, in dat geval wordt dat met één of meerdere dagen opgeschoven naar de eerstvolgende werkdag.
Een voorbeeld: indien de 10de op een zaterdag valt dan wordt die debitering uitgevoerd op maandag de 12de en kaartlimiet wordt dan vrijgegeven op dinsdag de 13de.
Als je echt problemen hebt met uw kaartlimiet dan kan je wel die laten verhogen al dan niet tijdelijk maar wel rekening mee houden dat de bank die kan weigeren.
Reputatie 4

Helemaal correct, Alexander. Je kan steeds contact opnemen met het Easy Banking Centre om te zoeken naar een oplossing op maat.

Groetjes,
Lieze
Dus dan is je uitgavelimiet de facto niet je limiet per maand, maar je limiet per maand + 10 dagen (en als je pech hebt met weekends en feestdagen: +12 dagen).

Het zijn die 10 dagen die mij vooral storen. Dat is een derde van een maand! Dus eigenlijk moet je het 1,3 maand met je limiet van 2500. En dus kun je maar ten volle gebruik maken van je kredietbedrag tussen de 11e en de 31e van een maand. Maximaal 20 dagen.

Reageer