Beantwoord

limieten veranderen

  • 25 December 2021
  • 4 reacties
  • 383 Bekeken

Beste, ik heb volmacht van de rekeningen van mijn tante daar zij lijdt aan dementie en daarom heb ik een bankkaart voor haar aangevraagd op mijn naam van haar rekeningen, maar ik heb reeds het contactloos betalen teniet gedaan en zou nu haar limieten willen omlaag brengen maar dit lukt mij niet omdat ik bij wijzigen geen limieten te zien krijg die ik kan veranderen of heb ik deze mogelijkheid niet omdat ik geen eigenaar ben van de rekening of wat doe ik verkeerd.

icon

Beste antwoord van YannickB 28 December 2021, 13:41

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7

Hallo @swaphil 

Als je een gewone volmacht hebt, dan kan je de limieten van jouw moeder jammer genoeg niet zelf aanpassen. Kaarten blijven in dat geval namelijk persoonlijk.

Werd je aangesteld als bewindvoerder, dan kan het wel. Je neemt in dat geval best even contact op met het kantoor van jouw moeder of met ons Easy Banking Centre via Communicatie onderaan in Easy Banking App of via 02 762 60 00.

Beste, ik heb een zorgvolmacht van mijn tante. Is dit als een bewindvoerder zijn?

Reputatie 7

Bij een zorgvolmacht hangt het ervan af wat er precies werd inbegrepen in de volmacht. Je belt ons hierover best even op zodat we zicht hebben op de situatie.

Beste, ik heb een zorgvolmacht van mijn tante. Is dit als een bewindvoerder zijn?

Neen. Een _voorlopige_ bewindvoerder wordt aangesteld door de vrederechter. Een beschikking die wordt gepubliceerd in Het Staatsblad. En het is op deze publicatie dat derde partijen zoals banken zich steunen. U dient zich dus te wenden naar de griffie van het vredegerecht binnen welks ambtsgebied  het domicilie van uw tante gelegen is.

Reageer