Beantwoord

Master gold kaart annuleringsverzekering

  • 23 March 2020
  • 3 reacties
  • 1628 Bekeken

Enkele maanden terug heb ik via mijn reisagentschap een reis geboekt  met vertrek in mei 2020. Deze reis heb ik betaald met mijn Master Gold Card .. Door deze betaling met Master Card kan ik ingeval van annulatie  beroep doen op de  verzekering  die met de kaart is  gelinkt.  Door de huidige coronaviruscrisis  en de getroffen maatregelen  zou mijn geboekte reis niet kunnen doorgaan.  Kan ik  dan op deze verzekering beroep doen ?

icon

Beste antwoord van RubenV 23 March 2020, 16:43

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2

Dag Ganerati,

 

Bedankt voor je berichtje!

 

Indien je de reis geboekt hebt met je Mastercard Gold voor minstens 70%, kan je  genieten van een annulatieverzekering bij ziekte, ongeval, overlijden of ernstige materiële schade.

Indien je de reis moet annuleren wegens de getroffen maatregelen, is de verzekering helaas niet geldig.

We raden jou aan om rechtstreeks contact op te nemen met de reisorganisatie.

 

Goed om te weten: bij specifieke vragen over de Mastercard verzekeringen, mag je altijd contact opnemen met Teleclaims Insurance via 02/664.45.25.

 

Groetjes,

^RV

 

 

Hoe zit het als je een reis geboekt hebt met je Visa Classic, en dan overlijdt plots je schoonvader. De begrafenis valt nu tijdens de reis. Dus we moeten deze cancellen. Krijgen we dan onze reis terugbetaald?

 

Reputatie 6
Badge +3

Neen, aan een Visa Classic (en een MasterCard Classic) zijn er immers  geen verzekeringen aan gekoppeld.

Enkel met een MasterCard Gold (en een Visa Gold) kan men een terugbetaling krijgen van een geannuleerde reis.

 
 

Reageer