Beantwoord

Mastercard World Platinum/assistance

  • 13 November 2019
  • 8 reacties
  • 2318 Bekeken

  • Deskundige - Niveau 1
  • 14 reacties

Wat houdt de assistance/bijstand in, Ook vervangen van een lekke band? en Welke maatschappij zorgt voor de hulp aan de wagen?

icon

Beste antwoord van Jeroen11 13 November 2019, 15:47

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 3

Dag@bnpfse,

We werken samen met Touring in verband met de Mastercard World Platinum.
Er zijn inderdaad meerdere dekkingen in die bijstandsverzekering:

  1. Pechverhelping - Sleepdienst bij technisch incident
  2. Vervangwagen
  3. Teruggevonden gestolen voertuig
  4. immobilisatie van uw voertuig door pech/ongeval
  5. Bijstand brandstof
  6. Bijstand Lekke band
  7. Bijstand caravan/aanhangwagen

Touring heeft een zeer uitgebreide dekking die geldig is wanneer je de Mastercard World Platinum hebt. Dit zijn enkel de voornaamste dekkingen.

Op je vraag van de lekke band:

Bij een lekke band organiseert en vergoedt de bijstandsmaatschappij de kosten voor de pechverhelping van het verzekerde voertuig op de plaats van de immobilisatie als de verzekerde niet in staat is om de reserveband te monteren.
Bij meerdere lekke banden organiseert en vergoedt de bijstandsmaatschappij de kosten voor de sleping van het verzekerde voertuig tot de dichtst bijgelegen garage.

Groetjes,

Jeroen

@Jeroen11 

Aangezien bovenstaande vraag/antwoord al bijna alles omvat waar wij naar op zoek waren vul ik ze aan als ik mag:
In de algemene voorwaarden komen we een onduidelijke omschrijving tegen ivm de dekking:

“Met ‘verzekerde reis’ bedoelen we elke reis naar het buitenland of België die door de Verzekerde Kaarthouder wordt geboekt en betaald met elk betaalmiddel dat door BNP Paribas Fortis ter beschikking wordt gesteld (kredietkaart, bankkaart, overschrijving...)”

Fijn dus dat je in het reisagentschap met alle middelen kan betalen die onze bank ons geeft.
Maar wat doe je met het gekregen cadeau of bv een bongobon, of een reis die smorgens begint maar waarvoor je niet eens iets hoefde te boeken want je bent savonds al terug of ter plaatse ben je bij familie > kortom je vertrekt met de auto en komt over de grens iets tegen..

Krijg ik dan vlot bijstand? Hoe maak ik sterk dat dit een verzekerde reis is, of is dit dan geen verzekerde reis bv omdat ik niet getankt heb voor vertrek.

Je begrijpt ongetwijfeld onze zorg voor kleinere ‘reizen’. Ik stel het wat eenvoudig voor maar zoals het er nu naar uit ziet moet ik voor het buitenland nog een extra contract aangaan i.v.m. de bijstand.

-

Dankjewel!

Reputatie 7

@maxizebbie

Er wordt een onderscheid gemaakt tussen de verschillende types verzekeringen gekoppeld aan de Mastercard World Platinum:

  • Technische bijstand voor voertuigen: Je bent voor technische bijstand gedekt voor elke verplaatsing binnen België, ongeacht of het gelinkt is aan een reis en ongeacht hoe je betaald hebt indien het toch om een reis gaat.

    Ben je in het buitenland, dan ben je enkel gedekt voor technische bijstand aan voertuigen, indien het om een verzekerde reis gaat van maximaal 90 opeenvolgende dagen, in alle landen waarvoor de internationale autoverzekeringskaart geldig is. Die verzekerde reis moet dan inderdaad betaald zijn met een betaalmiddel van ons of met PayPal gelinkt aan ons.
     
  • Personenbijstand: Ook hiervoor dien je niet met een betaalmiddel van onze bank te betalen.
  • Reisverzekeringen: Voor al deze verzekeringen moet er wel betaald worden met een betaalmiddel van BNP Paribas Fortis. Betaal je met bijvoorbeeld een Bongo-bon, dan kom je niet in aanmerking voor de reisverzekering van de Mastercard. Hier is één uitzondering op en dat is een betaling via PayPal. Betaal je op die manier, dan ben je wel gedekt, op voorwaarde dat het geld wordt gehaald van een kaart of rekening bij onze bank.

Dankjewel YannickB,

De clausule staat wel degelijk specifiek bij de technische bijstand, vandaar de onduidelijkheid.

Dan hebben de algemene voorwaarden een update nodig?

Merci voor de snelle response!

Reputatie 7

Blijkbaar is het mijn FAQ die een update nodig heeft. Mijn excuses daarvoor. Ik pas het meteen ook in mijn vorig bericht aan zodat het niet voor verwarring kan zorgen.

Ter verduidelijking:

  • Je bent voor technische bijstand gedekt voor elke verplaatsing binnen België, ongeacht of het gelinkt is aan een reis en ongeacht hoe je betaald hebt indien het toch om een reis gaat.
  • Ben je in het buitenland, dan ben je enkel gedekt voor technische bijstand aan voertuigen, indien het om een verzekerde reis gaat van maximaal 90 opeenvolgende dagen, in alle landen waarvoor de internationale autoverzekeringskaart geldig is. Die verzekerde reis moet dan inderdaad betaald zijn met een betaalmiddel van ons of met PayPal gelinkt aan ons.

Inderdaad. Maar aangezien een 'verzekerde reis' vrij onduidelijk is… (ook al staat er nog een extra uitleg bij).

Het is een ruime, rekbare en ambigue definitie en dat is niet leuk ivm verzekeringen :-) #discussie

 

Hey @maxizebbie ,

Bij specifieke vragen kan je steeds contact opnemen met PrivilegeConnect op 02 433 43 10, zij kunnen je hiermee verderhelpen!

Groetjes,

Lieze

 

  • Ben je in het buitenland, dan ben je enkel gedekt voor technische bijstand aan voertuigen, indien het om een verzekerde reis gaat van maximaal 90 opeenvolgende dagen, in alle landen waarvoor de internationale autoverzekeringskaart geldig is. Die verzekerde reis moet dan inderdaad betaald zijn met een betaalmiddel van ons of met PayPal gelinkt aan ons.

 

Ik had graag nog eens teruggekomen op deze vraag:

Dus als ik het goed begrijp heb je geen pechverhelping als je zelf een huisje boekt in bv. Frankrijk en dit betaalt via overschrijving omdat men daar geen kredietkaarten aanvaardt? Of is een overschrijving via BNP Fortis ook geldig om van de pechverhelping in het buitenland te kunnen genieten?

 

Welk nummer moet men trouwens bellen bij autopech?

 

 
 
 
 

Reageer