Beantwoord

met verschillende debetkaarten betalen via de app?

  • 26 December 2021
  • 13 reacties
  • 967 Bekeken

Betalen door via de app te scannen is handig, maar is dit ook mogelijk voor meerdere debetkaarten? belangrijk voor onze vennootschapkaart immers …

 

icon

Beste antwoord van YannickB 27 December 2021, 18:24

Bekijk origineel

13 reacties

Betalen door via de app te scannen is handig, maar is dit ook mogelijk voor meerdere debetkaarten? belangrijk voor onze vennootschapkaart immers …

 

Bij het scannen via EA wordt rechtstreeks de rekening aangesproken, komen er geen kaarten bij te pas. Reden ook waarom men de vijfcijferige EA-code moet intikken, en niet de viercijferige van een of andere kaart.

Scannen via Payconiq-Bancontact gebeurt wel via gekoppelde kaarten. En hier kan men inderdaad wel gebruik maken van meerdere gekoppelde kaarten.  Maar het is wel een beetje omslachtig, want om te wisselen men moet men PQ iedere keer opnieuw instellen. Niet direct voor de hand liggend met een toepassing die inmiddels berucht is geworden door zijn instabiliteit.

Reputatie 7

Hallo @Van den Abeele @toonb 

Als je een QR-code scant via Easy Banking App, dan worden er weldegelijk kaarten gebruikt. :wink: Easy Banking App kan twee soorten codes scannen:

  1. Bancontact QR-codes. Dit zijn dezelfde codes als die je scant met Payconiq by Bancontact. Je kan met onze app dus codes scannen die door Payconiq by Bancontact aangemaakt werden en omgekeerd. Scan je een code, dan zal je bovenaan het scherm je naam en een kaartnummer zien staan. Door op Wijzigen te drukken kan je een andere kaart kiezen.
     
  2. EPC QR-codes. Dit zijn QR-codes die volgens een Europese standaard een vooraf ingevuld overschrijvingsformulier openen. Je dient in Easy Banking App dan enkel nog de opdrachtgevende rekening in te vullen. Deze codes vind je meestal terug op facturen.

Wat kaarten selecteren via Payconiq by Bancontact betreft; je moet de app niet telkens opnieuw opstarten. Als je meerdere kaarten hebt gelinkt, dan kan je simpelweg een QR-code scannen. Je ziet vervolgens een scherm met daarop de naam van de handelaar, het bedrag en je kaartnummer. Tik op het kaartnummer om een andere kaart te kiezen.

dank voor antwoord Yannick,

Bij jouw eerste punt evenwel het volgende: bij ‘scannen’ staat er bovenaan het scherm geen naam en kaartnummer, maar enkel ‘sluiten’ en ‘scannen’ … en dus op dit vlak ben ik nog geen stap verder, maar misschien zie jij het probleem wél …?.. Alvast dank.

Toon

Reputatie 7

Graag gedaan!

Je dient eerst een QR-code te scannen. Je komt dan op een scherm terecht met daarop de details van de betaling. Bovenaan zie je je naam en een kaartnummer staan (met daarnaast Wijzigen) en onderaan zie je een knop Tekenen.

Je dient eerst een QR-code te scannen. Je komt dan op een scherm terecht met daarop de details van de betaling. Bovenaan zie je je naam en een kaartnummer staan (met daarnaast Wijzigen) en onderaan zie je een knop Tekenen.

Ik heb twee debetkaarten en ik moet ALTIJD op ‘wijzigen’ klikken om met mijn prioriteitkaart te betalen. De volgorde van de kaarten kan namelijk niet veranderd worden en op mijn ‘nummer 1’ staat de kaart van de rekening van mijn dochter. Of kan ik er wel iets aan doen om die volgorde te veranderen? 

Reputatie 3

Dag @Asia Z. 

Helaas is er voor het probleem dat je aankaart nog geen oplossing.

Ik geef het in elk geval wel als suggestie voor je door, om een prioriteitkaart aan te kunnen duiden om mee te werken in de Bancontact-functie.

Dag @Asia Z. 

Helaas is er voor het probleem dat je aankaart nog geen oplossing.

Ik geef het in elk geval wel als suggestie voor je door, om een prioriteitkaart aan te kunnen duiden om mee te werken in de Bancontact-functie.

dag, is er ondertussen al vooruitgang in deze? 

vgr

Reputatie 4

Hallo @kurrie69,

Bedankt voor je bericht.

Er is helaas nog geen aanpassing aan deze functie gebeurd. 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Wist je dat de Community 5 jaar bestaat? Om dat te vieren lanceerden we een wedstrijd! Doe snel mee en maak kans op een FNAC-waardebon van 25 euro.

 

beste, 

dat kunnen we inderdaad zelf vaststellen.

goed dat je dat even herhaalt..

met mijn vraag bedoel is of er enige vooruitgang is? is een update in de maak en bevat deze nieuwigheden waaronder de functie waar velen op zitten te wachten?

of is de community niet echt de manier om zulke vragen en antwoorden te mogen stellen en krijgen?

 

Dank voor uw snel bericht

gr

Kurt

 

Reputatie 4

Dag @kurrie69 

We hebben al reeds de suggestie voor dit aan te passen doorgegeven. Momenteel hebben we echter nog niets vernomen of dat dit in een volgende update wordt aangepast. 

Zodra dat dit het geval is zal je het hier zeker te weten komen.

Je kan hier alvast lezen wat er met de huidige update is veranderd:

Nieuw in Easy Banking App & Hello bank! app - 12/05/2022 | Community BNP Paribas Fortis

en, nog nieuws? 

gr

Kurt

Reputatie 7

Hallo @kurrie69 

Op dit moment heb ik nog geen nieuws over het manueel kunnen kiezen van een standaardkaart voor QR-betalingen.

Binnenkort lanceren we wel een eerste verbetering waardoor de kaart die je het laatst gebruikt hebt, ook automatisch geselecteerd zal worden voor de volgende betaling via QR code.

Als je dat wilt, kan je je vraag naar het instellen van een favoriete kaart ook lanceren als idee op onze nieuwe suggestiepagina. Andere leden van de Community kunnen er dan op stemmen. Zo krijgen wij ook meer zicht op hoeveel vraag er naar een bepaalde functionaliteit is.

 

Beste,

Ik heb 2 rekeningen. een persoonlijke en een gezamelijke.

Voor betalen of ontvangen met de QR-code zie ik steeds 2 maal mijn naam verschijnen en de 4 laatste cijfers van de 2 kaarten.

Ik begrijp dat de naam gekoppeld is aan het kaartnummer.  Dit geeft legio verkeerde betalingen of ontvangsten weer gezien er niet duidelijk is met welke rekening men betaald, privé of gezamenlijk.

Is het niet mogelijk om de naam van de rekening te koppelen aan het kaartnummer ?

 

Reageer