Beantwoord

Met welke rekening is de nieuwe VISA Debet kaart gekoppeld ?

  • 26 September 2021
  • 8 reacties
  • 197 Bekeken

Beste,

Ik kreeg de nieuweVISA Debet kaart toegestuurd.

Ik neem aan dat we zelf overal waar online de kaartnummers gekend zijn moeten aanpassen ?

 

 

icon

Beste antwoord van JillH 27 September 2021, 14:11

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Aangezien deze nieuwe kaart een andere kaartnummer heeft moet je dat inderdaad op de websites aanpassen.

 

Bedankt voor dit antwoord.

Tot hoelang kunnen we de huidige kaart blijven gebruiken aub ?

Ik ben daar eigenlijk heel tevreden mee en heb nog nooit ergens een probleem gehad dat deze niet aanvaard werd ?

De nieuwe kaart wordt aangekondigd alsof de oude hier veel problemen gaf maar dat is niet correct.

Als een vervallen kaart wordt vernieuwd behoud je het nummer.

Dit is trouwens ook één van de sterkhouders waarom we bij onze bank blijven, dat we de rompslomp van veranderende kaartnummers niet moeten doorstaan.

Er wordt gemeld 6 weken, maar dit is de periode dat de nieuwe kaart autoatisch gedeactiveerd wordt.

Er wordt gemeld dat de nieuwe kaart “voorlopig” gratis is, dus dat gaat veranderen en kan ook een drijfveer zijn om mensen nu te doen veranderen, maar dit is een andere zaak.

Kan de oude kaart blijven gebruikt worden tot einde geldigheidsdatum ?

Reputatie 2

Dag @Rudi_Apec,

 

bedankt voor je bericht. Zoals de brief aangeeft, krijg je 6 weken de tijd om de nieuwe kaart in gebruik te nemen. Het is de bedoeling dat iedereen overschakelt naar de nieuwe Visa Bancontact debetkaart, aangezien de samenwerking met Maestro beëindigd wordt. We raden aan om dit zo snel mogelijk te doen, zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Het is niet mogelijk om de Maestro kaart te behouden.

Je kan de nieuwe kaart activeren door een PIN-code transactie te doen met de pincode die je al gewoon was met je huidige bankkaart (bv. geld afhalen bij een automaat of iets betalen met pincode in een winkel, tankstation, supermarkt, restaurant,..).

Bij vervangingen van de bankkaart wegens vervaldatum, blijftde kaartnummer inderdaad behouden. In dit geval moest het kaartnummer wel aangepast worden, omdat we met een ander betaalnetwerk aangesloten worden (Visa Bancontact in plaats van Maestro).

 

Fijne dag verder,

Jill

De nieuw visa debet bankkaart moet gekoppeld aan een specifieke rekening

Reputatie 6
Badge +3

De nieuw visa debet bankkaart moet gekoppeld aan een specifieke rekening

 

Nooit rekeningnummers vermelden op dat forum wat zeg ik op geen enkel forum.

Zulke dingen bespreek je best telefonisch met de bank of ga je gewoon langs op kantoor.

 
Reputatie 7

Dag @Jan van dyck 

Ik heb het rekeningnummer uit je bericht verwijderd. Zoals @Alexander zei deel je rekeningnummers en andere persoonlijke info best nooit via het internet.

Je kan een nieuwe kaart aanvragen door ons te bellen op 02 762 60 00 of via je kantoor.

Wil je dat allemaal regelen via de post want ik heb twee hoorapparaten en aan de telefoon verstaat ik jullie niet goed

Reputatie 7

Ik heb je rekeningnummer opnieuw verwijderd. Zoals gezegd deel je best nooit financiële en persoonlijke info via het internet.

Wij kunnen om veiligheidsredenen je jammer genoeg ook geen kaarten opsturen zonder je telefonisch gesproken te hebben of zonder dat je op kantoor bent langsgeweest. Via de site waarop je je nu bevindt hebben we ook geen enkele toegang tot jouw rekeningen en kaarten.

Reageer