Namen bankaarten wijzigen


In de Easy Banking App zou ik de naam van mijn bankkaarten willen wijzigen.

Meer bepaald stelt het probleem zich bij betalingen met QR code. Ik heb 2 kaarten op mijn naam staan, beide kaarten hebben als naam mijn naam. Ik moet dus telkens nakijken welke bankkaartnummer ik weer nodig heb.

De naam van de kaarten zou ik dus willen wijzigen in mijn Easy Banking app.

Dag, @Dimitri.Vandevenne 

 

Bedankt voor je bericht.

Je zou nog altijd moeten zien wat het kaartnummer is van de kaart waarmee je wil betalen, als ook met welk rekeningnummer dit gekoppeld staat (dit moet wel verschillen van elkaar). Dat is de enige manier om te kunnen afleiden met welke kaart je dan betaalt.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

 


Binnen de online banking website kan je rekeningen een naam geven, het zou handig zijn dat deze naam ook weergegeven wordt bij betalingen via een QR-code. Het enigste dat je namelijk ziet is de naam (wat op de bankkaart staat) en het nummer van de kaart. Het IBAN-nummer (waarbij ik de laatste cijfers ondertussen al een beetje ken is niet zichtbaar) en het nummer van de kaart ken ik al helemaal niet vanbuiten. Hierdoor moet je opnieuw naar de portefeuille grijpen om de kaarten één voor één te controleren welke kaart aan welk IBAN nummer hangt.


@Kenn3th ,

 

Klopt volledig, dat is zo momenteel het geval. Deze suggestie is wel al doorgegeven aan onze interne diensten, dat je bijvoorbeeld een favoriete kaart kan instellen om QR-code of online betalingen mee te kunnen betalen of dat je je kaarten inderdaad een naam of alias kan geven. We hopen dat dit snel beschikbaar is in onze app.

 

Alvast een fijn eindejaar gewenst,

 

Jill


Beste,

Wat is de status hiervan, want dit is toch wel vervelend; ik moet telkens m’n effectieve bankkaarten erbij halen om te bevestigen welke kaart er bij welk rekeningnummer hoort.


Idee status aangepastNieuwe ideeënOpenstaande ideeën
Idee is samengevoegd met:

Alle stemmen op dit idee zijn overgedragen.

Hallo @Kenn3th 

Momenteel heb ik nog geen nieuws over het aanpassen van de namen van je kaarten. Ik heb dit onderwerp alvast wel toegevoegd aan een gelijkaardige suggestie zodat we dit makkelijker kunnen opvolgen. Je kan alle suggesties en ideeën terugvinden op onze suggestiepagina. Je kan er ook je stem uitbrengen op verschillende suggesties.

Binnenkort lanceren we wel een eerste verbetering voor de QR-betalingen. De debetkaart die je voor het laatst gebruikt hebt, zal bij de volgende QR-betaling ook automatisch geselecteerd worden.


OK. Ik heb dit probleem opgelost door op de achterzijde van mijn smartphone korte richtmijnen te zetten. Werkt goed.
Handiger is inderdaad de naam van de online rekening te zien.


Bedankt om het backlog item op te nemen en de gevraagde wijziging door te voeren, dit werk veel aangenamer nu!