Beantwoord

Negatief saldo op zichtrekening door afhouden VISA

  • 12 August 2019
  • 8 reacties
  • 4602 Bekeken

Hallo

Het gespendeerde bedrag van onze VISA is zonet van de zichtrekening gegaan. Hierdoor staan we tijdelijk negatief. Ik veronderstel dat we dit binnen 2 weken opnieuw kunnen aanzuiveren. Maar mijn vraag was, hoe lang kan en mag je negatief staan op je zichtrekening? En zijn hier kosten aan verbonden?

Alvast bedankt voor je hulp 🙂
icon

Beste antwoord van Anonymous 13 August 2019, 09:14

Bekijk origineel

8 reacties

Hey @DVJ ,

Vanaf de dag dat je rekening ongeoorloofd negatief staat (wanneer je dus geen Directe Reserve hebt), wordt er 12,10% JKP aangerekend. Het is dus best om dit meteen aan te zuiveren, bij voorkeur binnen de 24 uur. Na een aantal weken negatief wordt er een procedure opgestart waarna je gecontacteerd wordt om dit op te lossen.

Het is best om hierna eens met de bank te bekijken of er opties zijn om dit in de toekomst te vermijden.

Groetjes,
Lieze
Reputatie 6
Badge +3
Het beste wat DVJ kan doen is zo vlug mogelijk een Directe Reserve aanvragen zodat dat ongeoorloofd debetsaldo omgezet wordt in een geoorloofde debetsaldo zo heeft hij/zij 3 maanden de tijd om dat debetsaldo aan te zuiveren.
Vanaf die Directe Reserve toegekend is wordt dan van dan af een lagere rentevoet toegepast.

kunt u mij aub contacteren, mijn belwaarde is momenteel op. 
​​​​ik zou graag antwoorden willen. 
ik heb al meerdere mails gestuurd maar geen reactie. Gelieve mij zsm te contacteren Alvast bedankt voor je hulp 🙂

Reputatie 7

Hallo @Joycevromans ,

Ik heb je telefoonnummer verwijderd, want dit is een publiek forum waarop iedereen kan meelezen. Persoonlijke info deel je best nooit zomaar online.

We kunnen je via deze weg jammer genoeg niet opbellen en wij hebben ook geen toegang tot jouw gegevens bij onze bank. 

Wat is je vraag precies? Als je algemene info zoekt, dan help ik je graag verder.

Hey, 

 

ik weet het van mijn nummer. 
Het ding is. 
ik heb een visa kaart, normaal word deze de 10e aangezuiverd door mijn zichtrekening waarmee ik nu in de - sta. 
dit is ongeveer 20 dagen. 
 

Gaat mijn visa aangezuiverd worden ? 
Zo ja wanneer ? 
 

extra kosten maakt niet uit. Ik moet gewoon wete of deze en wanneer deze aangezuiverd word. 
 

Hey @Joycevromans,

Ik raad je aan om hiervoor telefonisch contact op te nemen zodat mijn collega jouw specifieke situatie kan bekijken.

Dat gaat het vlotste door aan te melden op je Easy Banking App en te kiezen voor “Contacteer ons” en “Bel ons”.

Groetjes,

Lieze

 

Ik heb een Directe Reverve voor een minimaal bedrag. Als ik het bovenstaande goed begrijp begrijp is dit GEEN ongeoorloofd negatieve stand. Omdat mijn inkomen het bedrag van de Directe Reserve ruimschoots overschrijdt, neem ik aan dat een debetstand voor 5 dagen geen probleem mag opleveren. Kan je mijn redenering al dan bevestigen, zodat ik gerust gesteld word?

Mvg,

Tony

Reputatie 6
Badge +3

Als je een Directe Reserve hebt mag je maximaal 3 maanden in het rood staan maar in de praktijk zal je maandelijks boven nul komen aangezien uw maandelijkse inkomen groter is dan het bedrag van de Directe Reserve dus 5 dagen in het rood staan zal zeker geen problemen zijn.

Wel moet je opletten dat je het bedrag van de Directe Reserve niet overschrijdt als uw kredietkaart uitgaven van uw rekening afgaan, dat moet je ten stelligste vermijden!

Een voorbeeld: een Directe Reserve van 625 EUR betekent dus dat je maximaal 625 EUR in het rood mag staan dus niet bvb 700 EUR in het rood gaan want dan heb je een overschrijding van 75 EUR.
 

Reageer