nieuw bankkaart aanvragen

  • 17 May 2023
  • 7 reacties
  • 2358 Bekeken

Hallo ik zou graag een nieuwe kaart aan vragen op de naam van mijn moeder 

Dank u vriendelijk 

Groeten Mevr.(haar dochter)


7 reacties

Reputatie 4

Hallo, @Krings Jenny,

Bedankt voor je bericht.

Indien je volmacht hebt over haar rekening(en) dan kan je een nieuwe kaart aanvragen door beveiligd te bellen naar het Easy Banking Centre. 

Je kan beveiligd bellen naar het Easy Banking Centre via je Easy Banking App.

Je kan bellen op werkdagen van 7u tot 22u en op zaterdag van 9u tot 17u.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Helaas heb ik geen volmacht en zij kan het via rusthuis niet aanvragen en via de app lukt het niet 

Reputatie 4

Hallo, @Krings Jenny,

Enkel met een zorgvolmacht kan jij in haar plaats optreden. Als dat er niet is dan kan enkel zij zelf of een andere gevolmachtigde een kaart aanvragen.

Indien het niet op afstand mogelijk is dan is de enige manier via een kantoor de kaart aan te vragen.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Ik wens een nieuwe bankkaart aan te vragen 

Ik heb gebeld en ze houden geen rekening met haar handicap vind ik heel erg jammer dus zou ik moeten veranderen van bank 

Reputatie 1

Ik heb gebeld en ze houden geen rekening met haar handicap vind ik heel erg jammer dus zou ik moeten veranderen van bank 

Geen haar op mijn hoofd denkt eraan BNP te verdedigen, maar u zult bij andere banken identiek hetzelfde antwoord krijgen: ofwel is er een wettelijke volmacht, ofwel dient de betrokkene in hoogst eigen persoon naar een kantoor te trekken.

Wat de wettelijke volmacht betreft, die kan worden aangevraagd bij de vrederechter. Zoveel kost het nu ook weer niet, en eens de volmacht in handen bent u gewapend tegen onwillige bankiers.

Anderzijds moet toch worden opgemerkt dat uw vraag niet vanzelfsprekend is. Immers, hoe kan de bank weten of zoonlief of dochter- er niet op uit zijn de ouderlijke rekening te pluimen? U begrijpt het dus wel, het kan niet zomaar op eigen houtje.

Wendt u tot de vrederechter van het ambtsgebied (de gemeente) waar uw moeder gedomicilieerd is.

Reputatie 4

Hallo @vanmigemisa22,

Bedankt voor je bericht.

Je kan een nieuwe kaart bestellen via het Easy Banking Centre.

Je kan bellen met het Easy Banking Centre via Easy Banking App. Druk onderaan op Communicatie en kies Hulp en contact. Selecteer de categorie en het onderwerp van de vraag en klik nadien op Easy Banking Centre of Neem contact met ons op

Maak je geen gebruik van de app? Je kan bellen op het nummer 02 762 60 00 met je 5-cijferige Easy Banking Phone-code. Het Easy Banking Centre is open van maandag tot vrijdag van 7 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur.

@Krings Jenny: wat @Oude duts aangeeft klopt: het is onmogelijk om in de plaats van een andere persoon op te treden als je geen gevolmachtigde bent. Andere banken volgen dit zelfde principe. Dit is ook in functie van de bescherming van de klant: dat dus niet zo maar iemand in hun naam via een bank zaken kan laten uitvoeren. Het is natuurlijk vervelend als je in deze situatie zit maar er zijn wel mogelijkheden om als nog een volmacht te kunnen bekomen.

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Reageer