Beantwoord

nieuwe bancontact visa debit debetkaart

  • 23 February 2021
  • 11 reacties
  • 262 Bekeken

Beste

Wat met de pincode van deze nieuwe kaarten? Behouden wij onze huidige pincode of zal deze wijzigen? Alvast bedankt.

 

icon

Beste antwoord van Shari V 23 February 2021, 11:41

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 3

Dag marileen

Bij de nieuwe bancontact Visa debetkaart zal de PIN-code van de oude kaart worden overgenomen.

WAneer krijgen we die opgestuurd 

Hey @Kristofp ,

Alle klanten zullen tegen het einde van dit jaar een Visa Debit kaart hebben ontvangen. We kunnen helaas per klant niet zien wanneer zij deze kaart zullen krijgen.

Groetjes,

Lieze

Hoe kan een klant die woonachtig is in het buitenland, de kaart activeren binnen de gegeven termijn van 6 weken na ontvangst?

Reputatie 2

Hallo @Nancy D ,

 

Je kan jouw Visa Debit activeren door een betaling uit te voeren met de pincode in een winkel.

 

 

Vriendelijke groeten,

JarneM

Eens de nieuwe kaart geactiveerd is door een betaling met een PIN (in het buitenland, met de daaraan verbonden extra kosten), werkt de nieuwe kaart dan gewoon met de bestaande kaartlezer zoals mijn huidige kaart (die nog meer dan een jaar geldig is)? Wordt het dan een probleem om met de nieuwe kaart geld af te halen aan automaten in België, door het gebrek aan dat extra cijfer?

Reputatie 2

Hallo @Nancy D ,

 

Voor een betaling met jouw Visa Debit met de pincode betaal je binnen de Europese Economische Ruimte (EU + Noorwegen, Liechtenstein en Ijsland) geen kosten. Voor een betaling buiten de EER betaal je 0,30% van het bedrag + €2,86.

 

Na deze eerste betaling met jouw nieuwe debetkaart kan je dus met enkel en alleen deze kaart nog werken met jouw Easy Banking App en Web doormiddel van jouw profiel opnieuw in te stellen met deze kaart en kaartlezer. Je vorige debetkaart zal dus niet meer werken.

 

Hopelijk zijn we jou hiermee van dienst.

 

 

Vriendelijke groeten,

JarneM

“ doormiddel van jouw profiel opnieuw in te stellen met deze kaart en kaartlezer”

Kan u dat nader toelichten, a.u.b.? Het is al vele jaren geleden dat ik mijn profiel heb ingesteld. Wat gebeurt er indien er problemen ontstaan en ik kan me b.v. niet aanmelden met de nieuwe kaart en kaartlezer?

Reputatie 2

Omwille van het nieuwe kaartnummer zal je via de applicatie jouw profiel moeten veranderen.

Je kan het gemakkelijkste de applicatie van jouw telefoon verwijderen en nadien opnieuw installeren.

 

Daarna dien je jouw kaartnummer en klantennummer in te geven en zal je de stappen moeten volgen die aangegeven worden op jouw scherm met jouw Visa Debit en kaartlezer.

 

Via Easy Banking Web kan je, nadat je hebt gekozen voor aanmelden, nadien kiezen voor ‘Aanmelden met een ander profiel’ en daar kan je jouw huidig profiel verwijderen of een nieuw profiel aanmaken.

 

 

Vriendelijke groeten,

JarneM

Ah. Ik heb de App NIET op mijn GSM. Ik meld me enkel aan via mijn laptop en kaartlezer, en gebruik mijn laptop via Internet voor mijn dagelijks bankieren, geldautomaat en bancontact-betalingen (contactloos of niet) als ik in Belgie ben. Dus verandert er dan iets qua aanmeldenin dat geval, na ingebruikname van de nieuwe kaart?

Reputatie 2

Je kan gewoon met jouw nieuwe kaartnummer en kaartlezer  aanmelden zoals voordien inderdaad.

Reageer