Beantwoord

nieuwe bancontactkaart

  • 29 August 2021
  • 9 reacties
  • 232 Bekeken

Hello,

Ik heb op 5 augustus 2021 een nieuwe bancontactkaart Maestro VISTA ontvangen. 

Vermits ik reeds een visa kaart heb vraag ik me af of de nieuwe bancontactkaart met de merknaam VISA, ook kan gebruikt worden voor betalingen online?

Zo ja is het dan nog zinvol om mijn huidige visa kaart te behouden?

Dank bij voorbaat.

Mvg,

gilbert van rumst

icon

Beste antwoord van YannickB 30 August 2021, 08:16

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Uw huidige Visa kaart is een kredietkaart terwijl uw nieuwe Bancontact-Visa Debit nog altijd een debetkaart is dus 2 verschillende soorten betaalkaarten.

Het is dus zeker zinvol om uw huidige Visa kredietkaart te behouden tenzij je geen kredietkaart meer wenst.

Met die nieuwe Bancontact-Visa Debit kaart kan je eveneens online betalingen doen mits online betalen ingeschakeld is, dat moet je nagaan in Easy Bank Web of App.

 

Vriendelijk dank voor het snelle antwoord.

Alleen de volgende zinnen begrijp ik niet ten volle.

 

Met die nieuwe Bancontact-Visa Debit kaart kan je eveneens online betalingen doen mits online betalen ingeschakeld is, dat moet je nagaan in Easy Bank Web of App.

Wat bedoel je hiermee?

Ik heb steeds betaald met mijn oude bancontactkaart dus Maestro wanneer ik een online bestelling deed.

Ik heb nooit een instelling moeten instellen of optie om met mijn bancontactkaart online aankopen te doen. 

Graag uw antwoord.

Dank bij voorbaat.

Mvg, 

gilbert van rumst

 

Reputatie 6
Badge +3

Dat is heel eenvoudig: om online te kunnen betalen moet “online betalen” ingeschakeld zijn, normaal gezien is dat ook zo standaard ingesteld maar ik raad u aan om toch eens te checken of dat ook zo is.

 

Thanks again.

 

Oké. Ik heb het begrepen. 

Dus de nieuwe  bancontactkaart  is geen kredietkaart  maar een debetkaart en kan online worden gebruikt. 

De vermelde merknaam VISA heeft geen enkel functie.

Bedankt voor de hulp.

PS Mag ik dan vragen waarom op de achterzijde van de nieuwe bancontactkaart waar de handtekening wordt geplaatst, er 3 cijfers staan en op de oude bancontactkaart geen cijfers?

Op de achterzijde van mijn visa kaart staan er 7 cijfers  naast de handtekening.

Graag uw antwoord hierop.

Dank bij voorbaat.

Mvg,

gilbert van rumst

 

Reputatie 7

Hallo @gilberto 

Je oude kaart werkte via Bancontact en Maestro. Die twee betaalnetwerken maken in België geen gebruik van een CVC/CVV-code. Daarom dat er op jouw oude kaart dus geen 3 cijfers stonden

Met je nieuwe kaart kan je dan weer betalen via zowel Bancontact als Visa, beide opties zullen werken wanneer je ze kiest op een site of in een winkel. In tegenstelling tot Maestro maakt Visa wel altijd gebruik van een CVV/CVC-code. Je zal ze alvast enkel in moeten voeren wanneer je online betaalt en kiest voor ‘Visa’.

Dat gezegd zijnde, zouden er net rechts van het vak voor je handtekening maar 3 cijfers mogen staan. 

Hello YannickB,

 

Vriendelijk dank voor uw correcte antwoord. Het is me nu al veel duidelijker geworden.

De mogelijkheid om met mijn oude debet kaart ook online bestellingen te doen met de visa optie was er voorheen niet.

Er staan 3 cijfers rechts van mijn handtekening op de achterzijde van mijn nieuwe debet kaart. DUS is ze ook geschikt om met visa te betalen.

In mijn vorig antwoord van een collega stond vermeld dat ik mijn huidige visa kaart die een kredietkaart is moet behouden. 

Maar waarom moet ik mijn oude visa kaart behouden als ik met de nieuwe bancontact kaart ook met visa bestellingen kan doen ?    

Graag uw antwoord hierover?

Dank bij voorbaat.

Mvg,

gilbert van rumst

Reputatie 7

Alvast graag gedaan Gilbert!

Je Visa kredietkaart werkt op een andere manier dan je nieuwe debetkaart. Het geld gaat pas de volgende maand van je rekening en het is een kaart die eerder beschouwd wordt als een betaalmiddel voor onverwachte of grotere aankopen.

Zeer uitzonderlijk is het ook mogelijk dat bepaalde handelaars een kredietkaart vereisen. Bijvoorbeeld bij het huren van een wagen kan je dat tegenkomen.

Hoi YannickB,

Nogmaals dank. 

Vermits ik nu ook online aankopen kan doen met de bancontact-Visa debit kaart wil ik mijn visa krediet kaart opzeggen.

Hoe kan ik dit doen?

Ik heb nog een vraagje:

Als ik een Paypal rekeningnummer open die ik niet koppel aan mijn Pnb Paribas Fortis Comfort bankrekeningnummer, kan ik dan geld storten op mijn Paypal rekeningnummer met mijn nieuwe bancontact-visa debit kaart?

Dank bij voorbaat.

Mvg,

gilbert van rumst  

 

Oké. Mijn oude visakaart is ondertussen afgesloten zonder problemen.

Over het openen van een gekoppelde PayPal rekening heb ik ook voldoende info ontvangen.

Bedankt.

Grtz,

gilbert van rumst

 

Reageer