Beantwoord

Nieuwe bankkaart

  • 4 November 2021
  • 1 reactie
  • 90 Bekeken

Beste,

Op jullie website staat volgende tekst:

Lokaal of wereldwijd, in winkels én nu ook online. Je koopt en betaalt vanaf nu altijd even veilig en gemakkelijk, overal waar je het Bancontact- of Visa-logo ziet.

De betalingen die je met jouw debetkaart doet, gaan zoals steeds onmiddellijk van je zichtrekening.”

Als ik me niet vergis werd, met de oude Visa kaart, een betaling niet onmiddellijk van mijn zichtrekening gehaald maar op het einde van de maand.

Hoe kan ik nu, bij bv betaling in een hotel, bepalen dat ik betaal met Visa, zodat het bedrag maar op het einde van de maand van mijn rekening gaat? Of is dat verleden tijd?

Gr,

icon

Beste antwoord van JillH 4 November 2021, 10:44

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2

Dag @Daniel Stevens ,

 

bedankt voor je bericht.

De info die je aangeeft, heeft betrekking op onze nieuwe Bancontact-Visa Debit-debetkaart. Wanneer je iets betaalt met je debetkaart, wordt dit inderdaad meteen verrekend van je zichtrekening, in tegenstelling tot bij de kredietkaart (bv. Visa Classic, Mastercard Gold) waarbij de verrekening pas de maand nadien gebeurt.

De Bancontact-Visa Debit-debetkaart is dus geen kredietkaart, het is een debetkaart. Maar je kan er, en dat is nieuw, ook via het Visa-netwerk mee betalen en veilig online mee betalen dankzij de CVV-code (de 3-cijferige code op de achterkant van je kaart). Betalingen met je nieuwe kaart brengen geen extra kosten met zich mee.

Meer informatie over onze nieuwe bankkaart kan je hier terugvinden.

 

Fijne dag verder,

Jill

Reageer