Beantwoord

Nieuwe bankkaart buitenland

• 14 augustus 2019
  • 1 reactie
  • 242 Bekeken

Hallo,
Mijn bankkaart (maestro) vervalt december dit jaar. Ik ben uitgeschreven uit Belgie en woon in het buitenland.
Normaal gezien ontvang ik deze kaart op het adres dat ik opgegeven heb in mijn bankkantoor.
Ik weet niet wanneer ik deze kaart min of meer zal ontvangen (minimum 1 maand voor vervaldatum lees ik op de website), ander probleem is dat er hier soms post verloren gaat.
Mogelijk kom ik dit jaar nog naar Belgie, maar dat is nog niet zeker.
Ander probleem is dat ik eigenlijk meer op een ander adres in hetzelfde land verblijf. Hier is het in het binnenland i.p.v. in de hoofdstad en gaat er minder post verloren.
Mijn vraag, kan ik nu al een nieuwe bankkaart bestellen (zelfde nummer, zelfde pin) en deze laten opsturen naar het andere adres waar ik meer verblijf?
Hoe kan ik de nieuwe kaart activeren in het buitenland (het is binnen de E.U.)?
icon

Beste antwoord van AmelyN 14 augustus 2019, 14:43

Dag Ludezu,

Normaal ontvang je deze kaart 3 - 4 maanden op voorhand op het domicilieadres dat bij ons in het systeem staat. Het is mogelijk om de kaart naar een ander adres te sturen als je ons belt via een beveiligde lijn. Op die manier kunnen we je correspondentieadres aanpassen.

Beveiligd bellen doe je zo:

Via de applicatie:
  • Log in met je vingerafdruk of wachtwoord
  • Druk onderaan op "Contacteer ons" en dan op "Bel ons".
  • Kies voor de optie "Rekeningen en kaarten"
  • Er verschijnt een lang telefoonnummer dat je kan bellen.
Via Easy Banking Web:
  • Meld je aan via https://www.bnpparibasfortis.be.
  • Klik bovenaan rechts op 'Instellingen'
  • Kies voor 'Easy Banking Phone'
  • Klik op 'Wijzigen' of op 'Activeren' en volg de stappen om een persoonlijke code van 5 cijfers te kiezen.
  • Bevestig met de kaartlezer.
  • Bel ons nadien op het nummer 02 762 60 00 en identificeer jezelf aan de hand van je klantnummer en je Easy Banking Phone-code.

We kunnen dan eventueel een vervroegde vervanging aanvragen zodat we deze naar het juiste adres kunnen sturen.

Groetjes,
Bekijk origineel

1 reactie

Dag Ludezu,

Normaal ontvang je deze kaart 3 - 4 maanden op voorhand op het domicilieadres dat bij ons in het systeem staat. Het is mogelijk om de kaart naar een ander adres te sturen als je ons belt via een beveiligde lijn. Op die manier kunnen we je correspondentieadres aanpassen.

Beveiligd bellen doe je zo:

Via de applicatie:
  • Log in met je vingerafdruk of wachtwoord
  • Druk onderaan op "Contacteer ons" en dan op "Bel ons".
  • Kies voor de optie "Rekeningen en kaarten"
  • Er verschijnt een lang telefoonnummer dat je kan bellen.
Via Easy Banking Web:
  • Meld je aan via https://www.bnpparibasfortis.be.
  • Klik bovenaan rechts op 'Instellingen'
  • Kies voor 'Easy Banking Phone'
  • Klik op 'Wijzigen' of op 'Activeren' en volg de stappen om een persoonlijke code van 5 cijfers te kiezen.
  • Bevestig met de kaartlezer.
  • Bel ons nadien op het nummer 02 762 60 00 en identificeer jezelf aan de hand van je klantnummer en je Easy Banking Phone-code.

We kunnen dan eventueel een vervroegde vervanging aanvragen zodat we deze naar het juiste adres kunnen sturen.

Groetjes,

Reageer