Beantwoord

nieuwe debetkaart: na 3 wk niet ontvangen, maar wel geactiveerd?

  • 8 September 2021
  • 3 reacties
  • 759 Bekeken

Beste,

 

Volgens mails van BNP Paribas Fortis zou 3 weken terug (19 aug.) een nieuwe debetkaart verstuurd zijn naar mijn thuisadres.

Tot dusver echter nog niets ontvangen in de post.

Als ik via online banking naar mijn overzicht van kaarten ga, zie ik wel reeds een nieuwe kaart staat, in status “geactiveerd” ??

 

Is het normaal dat een niet-ontvangen kaart reeds status “geactiveerd” heeft? Hoe lang is zo'n kaart onderweg - of hoeveel tijd tussen het bericht dat een kaart zou verzonden zijn, en ze werkelijk op de post gaat?

Of is hier wat mis gelopen?

icon

Beste antwoord van YannickB 9 September 2021, 10:10

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7

Dag @GKP 

Het is normaal dat je de status ‘Geactiveerd’ ziet staan. Dit wilt zeggen dat je kaart klaar is voor een eerste gebruik aan een automaat of in een winkel (met chip en pincode), maar dat ze nog niet effectief gebruikt werd voor een betaling of geldopname.

Na het eerste gebruik, zal de status veranderen naar ‘In gebruik’.

Wat niet normaal is, is dat je zolang wacht. We rekenen in normale omstandigheden een 5 tot 7 dagen om een kaart tot bij jou te krijgen. Je belt ons dus best even op via Contact onderaan Easy Banking App of via 02 762 60 00 zodat we de verzending na kunnen kijken.

Dit is al 12 de dag dat ik wacht op men bankkaart. Service noemen ze dat

Reputatie 4

Hallo, @Steve Di,

Onze excuses dat je nog wacht op een kaart. We raden wel aan om dan contact te zoeken met het Easy Banking Centre om na te kijken waarom de kaart zo lang op zich laat wachten. Er kan namelijk iets aan de hand zijn, bijvoorbeeld een postadres dat niet correct staat.

Je kan bellen op 02 762 60 00 of als je in de Easy Banking App hebt aangemeld en onderaan klikt op Contact. Het Easy Banking Centre is open op werkdagen van 7u tot 22u en op zaterdag van 9u tot 17u.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Reageer