Beantwoord

nieuwe kaart debet visa

  • 4 October 2021
  • 3 reacties
  • 319 Bekeken

Wij hebben net de nieuwe bankkaart ontvangen. Wat ik nu echt niet begrijp is wat is deze kaart nu . Wij hadden een debit kaart waar we naar onze normen alles goed en overal konden betalen. Nu krijgen we ineens een kaart waarmee we contactloos kunnen betalen en dan staat er boven op die kaar ook nog een code ? Dus als ze uwe portefeuille pikken , betalen ze x aantal keer contactloos …. en doen ze bovenop ook nog eens online ne boel bestellingen op uw kosten omdat de code er ineens op staat. Veiliger ???? Dat moet men mij eens uitleggen . Wij hebben geen behoefte om via een app te betalen , nog minder contactloos ! Wij wensen op de oude manier verder te gaan en te betalen . Kunnen we terug een gewone debitkaart aanvragen ? Waarschijnlijk niet gratis ? 

icon

Beste antwoord van LarsD 4 October 2021, 14:57

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 1

Dag @Gvralround 

Voor een nieuwe debetkaart op te sturen mag je zeker op zo’n 5 bankwerkdagen rekenen. 

Indien je deze nieuwe Visa Debit kaart zelf aangevraagd hebt, ga je best even na of je de dag nadien een SMS bericht ontvangen hebt om je geheime PIN code aan te maken.

Geen SMS bericht ontvangen van onze bank? Er wordt automatisch een nieuwe PIN code opgestuurd naar je domicilieadres na 7 dagen. De Visa Debetkaart wordt nadien opgestuurd.

Om de status van je nieuwe Visa Debitkaart na te gaan, bel dan naar het Easy Banking Centre door aan te melden in de Easy Banking App en onderaan op ‘contact’ te klikken. Klik dan verder op ‘Easy Banking Centre’.

Kan u niet meer aanmelden in de Easy Banking App? Bel dan rechstreeks naar 02 762 60 00.

Groetjes

JadieT

Beste, in mijn overzicht van mijn kaarten staat een debet visa kaart met een gedeelte van het nummer. Ik heb deze aangevraagd maar nog niet gekregen, hoelang duurt het voor ik deze in mijn bezit heb? Ik heb wel een credit visa kaart ontvangen, maar ik heb de debit kaart nodig!

is deze kaart ter vervanging of mag ik de debit kaart nog ontvangen.

Reputatie 4

Hallo, @waarom,

 

We hebben in onze community een aparte pagina gemaakt die al heel wat van je vragen rond de kaart beantwoord. We raden aan om hier alvast extra info te bekomen:

 

Het contactloos betalen is een functie die kan uitgezet worden op de kaart. Deze functie stond trouwens ook op de vorige debetkaart van Maestro.

Bovendien ben je altijd verplicht je kaart meteen te blokkeren als je die verliest om risico op fraude te beperken. Dat gaat nu niet anders zijn omdat het logo van Visa op deze kaart staat. Opnieuw: je moest dit ook doen bij de vorige debetkaart.

De code die op de achterkant van de kaart staat is een CVC code. Deze code wordt enkel gevraagd indien je iets online wil bestellen via de betaalmethode van Visa als extra validatie van de kaart. Nadien moet er nog altijd bevestigd worden met kaart en pincode.

De samenwerking met Maestro is dit jaar stopgezet dus opnieuw een debetkaart bekomen van hen gaat niet meer gaan via ons.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Reageer