Beantwoord

nieuwe kaart kan niet activeren

  • 13 February 2024
  • 4 reacties
  • 150 Bekeken

Ik ontvang een nieuwe kaart van visa maar kan niet mijn kaart activeren, ik heb meerdere keer geprobeerd in het winkels en ook in een geldautoomat maar  er is een fout en wertk het niet… 

icon

Beste antwoord van JessicaJ 14 February 2024, 11:24

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3

Hallo,

Gaat het om een vervanging van een kaart die je verloren of geblokkeerd hebt ? Dan heb je de activatiecode van 11 cijfers gekregen op een brief, als je de blokkering deed in een kantoor, of je hebt ze gekregen via sms als je ze geblokkeerd hebt via Cardstop, of als je telefonisch om de vervanging van je kaart gevraagd had

Het kan ook zijn dat u een van de velen bent die getroffen is door een softwarefout :
13 feb, 16u : “Als gevolg van een algemeen incident zijn overschrijvingen, betalingen en opnames tijdelijk niet beschikbaar voor sommige van onze klanten. Dit incident wordt momenteel onderzocht en zou morgen opgelost moeten zijn.
We begrijpen dat dit een grote impact kan hebben op het beheer van uw rekeningen en we verontschuldigen ons voor het ongemak. Onze technische teams doen hun uiterste best om dit zo snel mogelijk op te lossen.”

Niet verloren of geblokkeerd. We hebben van de post verplaatst en ik heb bij jullie een nieuwe kaart gekregen die ik niet kan gebruiken.

Reputatie 3

Niet verloren of geblokkeerd. We hebben van de post verplaatst en ik heb bij jullie een nieuwe kaart gekregen die ik niet kan gebruiken.

Hallo,

Het is mogelijk dat u het slachtoffer bent van de algemene softwarefout die zich voorgedaan heeft.
Op het Waalse forum melden ze dat ze terug aan hun rekening kunnen, en geld kunnen afhalen.

BNP Paribas had beloofd dat het vandaag zou opgelost zijn.
Mocht u vandaag de kaart terug niet kunnen gebruiken, dan zou ik u aanraden naar een BNP Paribaskantoor te gaan als u Easy Guide heeft, of naar een Bpostkantoor als u Easy Go heeft.

Het beste is om de kaart te activeren door ze in een terminal te steken en uw pincode te gebruiken, hetzij in een winkel; hetzij in een geldautomaat.

Ik ben geen medewerkster van BNP Paribas

Reputatie 1

 Hey  @redjinka ,

zoals @Gella vermeld waren er een paar technische storingen die impact hebben op de digitale kanalen, maar ook het gebruik van de kaart fysiek.

Kan je proberen om de kaart vandaag in gebruik te nemen? De storing zou ondertussen verholpen moeten zijn.

 

Ik geef bijkomende informatie ook alvast mee:

Je vermelde zelf dat dit gaat over een automatische nieuwe kaart van BNP Paribas Fortis. Normaal gezien heb je dan geen pincode ontvangen via post, noch een pincode moeten kiezen door zelf te bellen naar een gsm nummer voordat je de kaart aankreeg.  

In dat geval kan je inderdaad de pincode blijven verder gebruiken die hiervoor hoorde bij jouw Bpost Bankkaart. Doe een eerste transactie in een automaat aan de hand van je pincode, of een fysieke betaling aan de hand van je pincode. Daarna kan je ook contactloze en digitale betalingen uitvoeren.

 

Laat ons zeker weten indien je nog andere vragen hebt of als je toch nog last hebt van je vermelde storingen.

 

met vriendelijke groetjes,

Jessica

Reageer