Beantwoord

Nieuwe kaart om contactloos te betalen.

  • 15 August 2020
  • 8 reacties
  • 916 Bekeken

Beste,

Ik zou graag een nieuwe bankkaart willen aanvragen waar ik contactloos mee kan betalen..zijn daar kosten aan verbonden of kan dit gratis.

 

Bedankt

 

Katie Boogaers

icon

Beste antwoord van YannickB 17 August 2020, 08:13

Bekijk origineel

8 reacties

Geachte,

 

Graag zou ik een nieuwe bankkaart aanvragen met het oog op het in regel stellen van mijn online bankieren.

Hey @Ingrid De Bruyn ,

Je kan met al onze kaarten online betalen!

Enkel voor contactloos betalen moet je een nieuwe aanvragen. Indien je hiervoor beveiligd telefonisch contact opneemt en vermeldt dat je een nieuwe kaart wenst hiervoor, kan men deze kosteloos vervangen.

Groetjes,

Lieze

Reputatie 6
Badge +3

Tot zover ik weet zijn daar geen kosten aan verbonden.

Reputatie 2

Beste,

Ik zou graag een nieuwe bankkaart willen aanvragen waar ik contactloos mee kan betalen..zijn daar kosten aan verbonden

Kosten hangen af van vele factoren, zoals het reeds hebben van een rekening, hoe uitgebreid de diensten verbonden aan die rekening zijn,  enz… enz… enz…. Of in andere woorden, als er geen rechtstreekse kosten zouden worden aangerekend voor een kaart, dan zullen die kosten inbegrepen zijn in het tarief van de rekening.

 

of kan dit gratis.

 

Vooral politiekers komen aandraven met ‘gratis-verhaaltjes’, dus redenen te over om er geen geloof aan te hechten.

Reputatie 7

Dag @Catharina Boogaers 

Je kan je kaart inderdaad kosteloos laten vervangen. Je moet niet betalen om defecte kaarten of verouderde kaarten waarbij functies zoals contactloos betalen ontbreken, te vervangen.

Om dat te doen, kan je beveiligd telefonisch contact met ons opnemen door aan te melden in Easy Banking App, onderaan te drukken op Contacteer ons en dan te kiezen voor Bel ons. Je kan ook bellen naar 02 762 60 00 en jezelf identificeren met behulp van je klantennummer en Easy Banking Phone-code.

Reputatie 2

Dag @Catharina Boogaers 

Je kan je kaart inderdaad kosteloos laten vervangen.

De vraag wel wel naar een nieuwe bankkaart. Of zijn die dan helemaal gratis geworden tegenwoordig?

Hopelijki is het zo, want dan zou ik de maandelijkse extra 6,29 euro kunnen opzeggen.

 

Reputatie 7

@Krisje Ik ga ervan uit dat @Catharina Boogaers  een nieuwe debetkaart wilt, in de zin dat ze een kaart wilt die haar meer mogelijkheden (contactloos betalen) biedt dan haar huidige. Daarvoor moet je kaart niet afgesloten worden en moet er dus ook geen volledig nieuwe kaart met een ander kaart- en serienummer aangevraagd worden. Ook je pincode blijft op die manier hetzelfde.

In theorie is het mogelijk om een debetkaart eerst af te sluiten en een nieuwe aan te maken, maar dan zit je gedurende die periode wel zonder debetkaart.

Er is ook geen extra maandelijkse kost verbonden aan een debetkaart wanneer je een pack bij ons hebt. 

Reputatie 2

@Krisje Ik ga ervan uit dat @Catharina Boogaers  een nieuwe debetkaart wilt, in de zin dat ze een kaart wilt die haar meer mogelijkheden (contactloos betalen)

Naar uw inzicht is “vervangen” synoniem met “nieuw”? Waarom adn niet veronderstellen dat de dame een juniorrekening of iets dergelijks heeft en nu een trapje hoger wil? Overigens, zoals u hebben alle reguliere debetkaarten  sinds 2018 de contactloos-betalen functie.

 

Er is ook geen extra maandelijkse kost verbonden aan een debetkaart wanneer je een pack bij ons hebt

Weet ik maar al te goed. Ik betaal nu reeds (net gecontroleerd) maandelijks 7,00 euro extra voor zo’n pakje.  In die 7,00 euro zijn dan inbegrepen de kosten voor de debetkaart en andere niet zeer interessante zaken, uitgenomen de kosteloze vervanging bij diefstal of verlies. Maar de bewering dat het dan ‘gratis’ zou zijn is mijns inziens onaanvaardbaar.

Reageer