Nieuwe Visa kaart in Nederland

  • 21 May 2021
  • 6 reacties
  • 297 Bekeken

Hallo, zal deze nieuwe kaart aanvaard worden in NL? Bij Jumbo of Albert Hijn die vandaag enkel Maestro aanvaarden? 

Dank

 


6 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Als die 2 winkels enkel Maestro aanvaarden en geen Visa dan heb je een probleem, in dat geval zit er niks anders op dan met cash geld betalen gelukkig aanvaarden de geldautomaten wel Visa zodat je dan probleemloos geld kan afhalen.

Als je echter nog debetkaarten van andere banken bezit dan is dat probleem uiteraard opgelost daar deze kaarten wel nog van een Maestro functie voorzien zijn.

“ Als die 2 winkels enkel Maestro aanvaarden en geen Visa dan heb je een probleem “

Dan kan je alles mooi terugleggen. Zoals je waarschijnlijk ook weet heeft men bijna geen cash geld meer op zak.

Wat is dan het nut van deze kaart. 

Waar er vroeger geen problemen waren creëren jullie er nu.

En verder lees ik in je antwoord : best ook nog een rekening bij een andere bank aanhouden. ???  Voorkeur voor een bepaalde bank ?

Dag @Tim T ,

Op de websites van Jumbo en Albert Heijn zie ik terug dat er in heel wat winkels wel kredietkaarten aanvaard worden, waardoor een betaling met de Visa Debit dus ook zal lukken. Ik raad je aan hen deze vraag te stellen, zo weet je meteen of dit bij hen nog van toepassing is en indien niet, wat hun alternatieven zijn.

Groetjes,

Lieze

Reputatie 3

Dag @Tim T ,

Op de websites van Jumbo en Albert Heijn zie ik terug dat er in heel wat winkels wel kredietkaarten aanvaard worden, waardoor een betaling met de Visa Debit dus ook zal lukken. 

Hoezo? Visa debit is een debetkaart, geen kredietkaart. Hoe zou men dan in hemelsnaam met Visa Debet kunnen betalen als de terminal jullie nieuw speeltje niet eens ondersteunt????? En dan spreken we nog niet eens over het FNC-betalen met het mobieltje, iets dat vrijwel helemaal onmogelijk zal worden. (:-

Het spijt mij hoor, maar  zich naar een andere bank versassen begint vrijwel de enigste optie te worden.

Dag @Tim T ,

Op de websites van Jumbo en Albert Heijn zie ik terug dat er in heel wat winkels wel kredietkaarten aanvaard worden, waardoor een betaling met de Visa Debit dus ook zal lukken. Ik raad je aan hen deze vraag te stellen, zo weet je meteen of dit bij hen nog van toepassing is en indien niet, wat hun alternatieven zijn.

Groetjes,

Lieze


Als ik het goed begrijp moet je eerst thuis je planning opmaken en opzoeken op alle websites of met alle winkels eerst tel. contact nemen waar je mogelijks iets zou kopen of zij Visa aanvaarden.  Dit is toch wat je zegt ?

Ik stel mij de vraag : wie wint er hier, de klant of de bank ? Blijkbaar niet de klant voor zover ik kan opmaken.

Op jullie advies (zie hierboven) een gratis rekening bij KBC geopend mét bankkaart en nog een pak voordelen erbij, veel meer of een VIP klant bij BNP krijgt.  Met dank.

Reputatie 7

@De Schipper @Andrevano 

Ik begrijp jullie zorgen om het gebruik van de nieuwe debetkaarten. Wanneer een betaalterminal in een winkel Visa aanvaard, dan wilt dat zeggen dat er via het betaalnetwerk van Visa gewerkt wordt en dat zowel Visa kredietkaarten als Visa Debit debetkaarten aanvaard worden.

Het Visa-netwerk wordt alvast ruimer aanvaard dan het Maestro-netwerk, al blijft het uiteraard steeds aan de handelaar zelf om te kiezen welke betaalmiddelen zij aanvaarden.

Heb je in een bepaalde winkel problemen om te betalen, dan mag je ons dat ook steeds laten weten zodat wij dat op kunnen volgen. 

De nieuwe Bancontact-Visa Debit-debetkaart blijft daarnaast, zoals de naam het aangeeft, ook werken via het Bancontact-netwerk.

Ook NFC-betalingen blijven mogelijk ongeacht van de kaart die je gebruikt. Of je op die manier kan betalen, hangt af van of jouw smartphone of smartwatch dat al dan niet ondersteund. De winkel in kwestie en de app die je gebruikt, moeten ook contactloze of NFC-betalingen aanvaarden.

Je kan dus blijven betalen via Apple Pay, Google Pay, Payconiq by Bancontact, Garmin Pay en Fitbit Pay.

Op dat vlak is er geen enkel verschil tussen de huidige Bancontact-Maestro-debetkaart en de nieuwe Bancontact-Visa Debit-debetkaart.

 

Reageer