Op 1 januari 2024 wordt het Comfort Pack automatisch omgezet naar een Easy Guide Pack. Aan de diensten en functies verandert er niets… alleen de maandelijkse prijs verhoogt van 3,5 naar 5,5 euro, een stijging van 60 %. Dus: gewoon een naamsverandering om de bank en haar aandeelhouders nog rijker te maken met het geld van en op kosten van de klant ?
Hallo
Bedankt voor je bericht.
Vanaf 1 januari 2024 kan er omgeschakeld worden naar de nieuwe packs: Easy Guide en Easy Go. De huidige Comfort en Premium Pack worden niet meer aangeboden.
Via Easy Guide krijg je via onze BNP Paribas Fortis-kantoren een aanspreekpunt om de dagelijkse verrichtingen uit te voeren en kan je op afspraak advies van onze adviseurs-experten krijgen.
Via Easy Go krijg je de postkantoren er bij (dankzij de integratie van Bpost Bank binnen Bnp Paribas Fortis) als aanspreekpunt om je dagelijkse verrichtingen uit te voeren, zonder afspraak en met ruime openingsuren.
Je kan op onze website een overzicht met een vergelijking tussen de verschillende packs vinden en welke extra diensten je kan gebruiken.
In de brief heb je een voorstel gekregen voor een pakket, dit op basis van je behoeften. Het gaat wel echter over een voorstel. Je hebt de keuze om voor 18 november aan te geven dat je een ander pakket verkiest. Je kan trouwens ook nog na januari steeds overschakelen naar een ander pakket.
Je kan deze keuze doorgeven via je profiel in Easy Banking Web en Easy Banking App via de optie “aanbod.”
Ook door beveiligd per telefoon contact te nemen kan je een keuze doorgeven.
Je belt beveiligd binnen aangemeld vanuit de Easy Banking App via de optie ''Communicatie'' of door te bellen naar 02 762 60 00 in combinatie met je klantnummer en Easy Banking Phone Code (5 cijfers).
Je kan de Easy Banking Phone Code activeren in je profiel van Easy Banking Web:
- Klik op je naam (rechts bovenaan) en nadien op "instellingen."
- Easy Banking Phone
Groetjes,
Julie N
Op 1 januari 2024 wordt het Comfort Pack automatisch omgezet naar een Easy Guide Pack. Aan de diensten en functies verandert er niets… alleen de maandelijkse prijs verhoogt van 3,5 naar 5,5 euro, een stijging van 60 %. Dus: gewoon een naamsverandering om de bank en haar aandeelhouders nog rijker te maken met het geld van en op kosten van de klant ?
En pas op indien in het huidige Comfort Pack 2 of 3 zichtrekeningen bevat en dat Pack wordt omgezet in een Easy Guide Pack dan komt er nog eens 2 EUR/maand extra bij (weliswaar vanaf 2025) dan komt dat dan op 7,50 EUR/maand.
Beste Alexander,
Volgens mij sla je de nagel op de kop!
Niet meer of minder dan een platte tariefverhoging… en niet zo’n kleintje ook….
Voor 18 november aangeven of je een ander pack verkiest. Ik denk dat ik wel gewoon een andere bank zal verkiezen..... . Tarief bijna x3 dit is een schande!!!
Op 1 januari 2024 wordt het Comfort Pack automatisch omgezet naar een Easy Guide Pack. Aan de diensten en functies verandert er niets… alleen de maandelijkse prijs verhoogt van 3,5 naar 5,5 euro, een stijging van 60 %. Dus: gewoon een naamsverandering om de bank en haar aandeelhouders nog rijker te maken met het geld van en op kosten van de klant ?
Ook ik ben nogal ontgoocheld in de bank waar ik al meer dan 30 jaar klant ben. Mijn Comfort Pack (met 2 zichtrekeningen) wordt omgezet naar een Easy Guide Pack , en ik citeer …. “Om nog beter aan uw verwachtingen te voldoen, veranderen uw rekeningen en packs op 1 januari 2024…..”.
Het is frappant te denken dat een klant nog beter aan zijn verwachtingen wordt voldaan als hij huidig 42€/jaar (3.5/mnd) betaalt en vanaf 1 januari 2024 maar liefst 90€/jaar (7.5€/mnd). We spreken hier van een stijging van maar liefst 115%. Er is volop gesnoeid, de laatste jaren, in het personeelsbestand en de weg naar automatisering geïntroduceerd om de kosten te drukken!!!
Het lijkt een geslaagde operatie waarbij ik binnenkort mijn bijdrage met 115% in één klap zie stijgen. Maar wees niet boos als klant, als beloning moet je maar 58% extra betalen op 1 januari 2024 en dan kan je het jaar nadien overschakelen naar die 115%. Best dat de kosten de laatste jaren deftig gedrukt werden en wij enkel nog geld moeten betalen om onze centen bij de bank te parkeren, hoe zou BNP anders 1.5 miljard euro winst kunnen maken in de eerste helft van 2023.
SCHANDALIG en DENIGREREND hoe BNP zich naar de klant gedraagt!
Hallo
Bedankt voor jullie berichten.
We begrijpen dat de wijziging naar de nieuwe pack heel wat vragen bij jullie oproepen. De communicatie die jullie ontvingen aangaande de toekomstige packs betreft een voorstel.
Onze nieuwe basispacks komen er met de bedoeling om nog beter aan te sluiten bij jullie behoeften en noden. Het voorstel dat jullie kregen hoeft dan ook niet definitief te zijn. Jullie hebben steeds de keuze om te kiezen voor een andere pack en deze eventueel aan te vullen met bepaalde opties die jullie noodzakelijk achten.
Aarzel dus zeker niet om contact op te nemen met onze adviseurs van het Easy Banking Centre. Zij begeleiden jullie graag bij het maken van een keuze van een voor jullie geschikte pack. Je kan hen eenvoudig bereiken op het nummer 02 433 44 03. Ze staan voor jullie klaar van maandag tot vrijdag van 7 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur.
Fijne middag.
Groetjes,
Eschauma
Het comfort pack sluit voor mij (en vele anderen) perfect aan bij mijn behoeften en noden. Er zijn geen andere nieuwe packs die dezelfde voordelen bieden zonder forse prijsverhoging. De voorbije jaren is het bonus systeem voor het comfort pack afgeschaft en de maandelijkse bijdrage verhoogd. Ook is het kantoor in mijn dorp gesloten. We betalen steeds meer voor minder service, kom dus aub niet vertellen dat dit alles is om de klanten beter van dienst te zijn!
Beste,
Ik heb de brief ivm wijziging pack ontvangen.
Mijn vraag is of dat de huidige diensten ook behouden zullen blijven met de nieuwe pack? Zoals bv, de direct reserve?
Alvast bedankt voor een antwoord.
Mvg,
Aziz
Beste,
Ik heb de brief ivm wijziging pack ontvangen.
Mijn vraag is of dat de huidige diensten ook behouden zullen blijven met de nieuwe pack? Zoals bv, de direct reserve?
Alvast bedankt voor een antwoord.
Mvg,
Aziz
Dag
Bedankt voor je bericht.
De huidige diensten blijven behouden, enkel het packagemodel wijzigt. Indien je dus bijvoorbeeld een Directe Reserve, zoals in je vraag, aan deze rekening hebt gekoppeld, dan blijft deze bestaan na de wijziging.
Groetjes,
Tim DL
Reageer
Registreer op de community
Vragen stellen, je mening delen of anderen helpen? Log nu in of maak hieronder eerst een account aan.
Welkom
Nog geen profiel op deze Community? Registreer je via deze link. Nadien kan je zelf vragen stellen en antwoorden op berichten van anderen.
Voer je e-mailadres in. Je ontvangt van ons een e-mail met daarin een link om een nieuw wachtwoord te kiezen.