Skip to main content

Ik heb het geregeld voor dat ik met mijn BNP debet of Master Card niet kan betalen online of ook soms op verre locaties in de wereld. Nu bvb met Wise probeer ik geld over te maken maar de transfer weigert steeds de betaling over te maken. Ik begrijp dat er een beveiliging op staat op bepaalde transacties maar ik kom het nu zoveel tegen dat ik overweeg om over te stappen naar een andere bank, mijn man zit bij ING en heeft dit nooit voor. Het is zo zelfs gebeurd in buitenland bij het willen betalen in een hotel dat mijn mastercard weigert en de transactie niet doorgaat. Als ik achteraf bel met de bank zeggen ze dat dit mogelijks is omdat er te weinig beveiliging is. Maar dit zijn grote hotelnamen (5 sterren) en wat als we maar 1 betaalkaart mee zouden hebben dan kunnen we niet eens afrekenen ? 

Hallo @BarbaraM,

Bedankt voor je bericht.

Er is inderdaad een sterke beveiliging op alle transacties die gebeuren met de kaart en de rekening.

Toch lijkt het ons vreemd dat je dit regelmatig voor hebt bij online betalingen en dat je dus in hotels niet kan betalen met de kaart.

De debetkaart staat dan ook altijd ingesteld voor buiten Europa (als je dus ook reist buiten Europa)?: Reis je buiten Europa? Activeer je debetkaart! | Community BNP Paribas Fortis

Verder adviseren we ook contact te nemen met Atos Wordline, de beheerder van de kredietkaart, wanneer je naar het buitenland reist: Betalen met je kredietkaart in het buitenland? Verwittig Worldline. | Community BNP Paribas Fortis

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD


Dag Lars 

Mijn instellingen staan goed , ook voor buiten Europa 

Maar nu bvb mijn debetkaart van BNP weigert de transactie met Wise te maken. Hiervoor kan ik niet terecht bij Atos en gezien betalen met debet kaart goedkoper is wil ik deze kaart kunnen gebruiken. 


Hallo @BarbaraM,

Wanneer je een poging doet voor te betalen en dit wordt dan geweigerd zou hiervan wel een registratie bij ons moeten zijn. Hierdoor kunnen we nakijken waarom juist een bepaalde transactie werd geweigerd.

Je kan voor dit te bekijken contact nemen via onze beveiligde kanalen:

Via Easy Banking Web kan je bij Berichten een beveiligd bericht sturen of via Hulp nodig? een livechat starten.

Je kan bellen met het Easy Banking Centre via Easy Banking App. Druk onderaan op Communicatie en kies Hulp en contact. Selecteer de categorie en het onderwerp van de vraag en klik nadien op Easy Banking Centre of Neem contact met ons op. 

Maak je geen gebruik van de app? Contacteer ons dan op het nummer 02 762 60 00 met je 5-cijferige Easy Banking Phone-code. Je kan bellen van maandag tot vrijdag van 7 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur. 

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD


Reageer