Beantwoord

Online betalingen

  • 2 November 2020
  • 4 reacties
  • 182 Bekeken

Beste,

Ik heb een volmacht over de rekening van mijn schoonouders en doe gewoonlijk de betalingen voor hen.

Ik heb voor hen een aantal bestellingen op internet gedaan en met mijn persoonlijke bankkaart gekoppeld aan hun rekening willen betalen online en dit lukt mij niet.

Hoe kan dit opgelost worden?

 
icon

Beste antwoord van YannickB 3 November 2020, 14:44

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 2

Ik heb voor hen een aantal bestellingen op internet gedaan en met mijn persoonlijke bankkaart gekoppeld aan hun rekening willen betalen online en dit lukt mij niet.

 

Dat is niet meer dan logisch, want wat u probeert is materieel niet mogelijk.

De oplossing?

  • Met uw eigen debetkaart, dus eigen rekening betalen.
  • De debetkaart van uw schoonouders opvragen samen met de pin om zo de betalingen te doen (wat ik nooit zou toestaan zo ik schoonouder ware)

 

Reputatie 7

Hallo @Frank Van Camp 

Als ik je goed begrijp, gebruik je een debetkaart op jouw naam die gekoppeld is aan de rekening van je schoonouders waarop jij volmacht hebt?

In principe zou je dan perfect online moeten kunnen betalen met die kaart.

Kan je me zeggen welke foutmelding er exact verschijnt en of je op de webshop nog tot op het punt raakt waarop je gevraagd wordt om met de kaartlezer te werken?

Beste Yannick,

Klop ik heb een debetkaart op mijn naam die gekoppeld is aan de rekening van mijn schoonouders waarop ik volmacht heb.

Voor online betalingen word ik na plaatsing van de bestelling doorverwezen naar de applicatie van de bank om te betalen met de bankkaart.

Na invullen de vereiste gegevens zoals naam, kaartnummer, geldigheidsdatum moet ik mij identificeren met kaartlezer en volg ik de nodige instructie. Ik krijg een melding dat alles ok is en word ik weer naar de site van de leverancier verwezen en krijg ik het bericht dat er iets fout is gelopen en de betaling niet is ontvangen!

Zou het kunnen omdat de kaart nieuw is en ik ze enkel in de terminal van de bank heb geactiveerd?

M.a.w. nog niet gebruikt om in een winkel te betalen met deze debetkaart.

Mijn Easy Banking heb ik al wel gebruikt om overschrijvingen uit te voeren, maar ook hier werkt app Bancontact niet! Ik zou moeten in loggen in mijn app om mijn profiel te bevestigen?

In afwachting van uw reactie,

Beste groeten.

 
Reputatie 7

Bedankt voor je antwoord Frank.

De kaart zou inderdaad eens eenmaal voor een betaling met de pin en de chip in een gewone winkel gebruikt moeten worden. 

Als het ook nadien nog niet lukt, dan is het mogelijk dat er op de chip van de kaart enkele parameters ontbreken. In dat geval kan je alvast terecht bij mijn collega’s via 02 762 60 00. Zij kunnen dat dan aan laten passen.

Reageer