Beantwoord

Online betalingen werkt niet

  • 8 June 2020
  • 3 reacties
  • 996 Bekeken

Beste,

Sedert gisteren tracht ik een aantal online aankopen te verrichten. Indien ik dit probeer via de Bancontact app (gekoppeld aan mijn BNP zichtrekening) krijg ik de foutmelding “saldo ontoereikend” (dit is niet het geval).

Parallel, indien ik een top-up van mijn Revolut kaart wil doen via Apple Pay, wordt ook dit geweigerd.

Dit lijkt me vreemd gezien enkele dagen eerder alles nog naar behoren werkte. De vervaldatum van mijn kaart is ook pas 2023.

Wat kan hier aan de oorzaak liggen?

Groeten

icon

Beste antwoord van YannickB 8 June 2020, 10:28

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7

Hallo Ignace,

Het is mogelijk dat er eerder uitgevoerde betalingen nog niet verwerkt werden en nog gereserveerd staan. Deze betalingen zijn jammer genoeg niet altijd zichtbaar in je rekeningoverzicht.

Je kan dit na laten kijken door ons Easy Banking Centre even te contacteren via 02 762 60 00.

Groetjes.

Dag BNP

 

ik heb sinds kort hetzelfde probleem, geen uitgaven en toch altijd saldo overschreden als ik iets wil kopen (bijv Bol.com).

 

zelfde bij :

  • payconic
  • apple pay
  • bnp bancontact app
  • kaartlezer

 

is er misschien een extra limiet op betalingen bij webshops ?

Reputatie 7

Hallo @SvenDaniels 

Voor Payconiq en voor betalingen via Bancontact waarbij je de QR-code gebruikt, gelden inderdaad aparte limieten. Je kan via die methodes maximaal 500 EUR betalen (250 EUR voor betalingen tussen vrienden) en 500 EUR ontvangen per dag en per kaart.

Gebruik je Apple Pay of je kaartlezer, dan hangt de limiet af van de limiet van de kaart die je gebruikt en (voor debetkaarten) van het saldo van je rekening. Je kan die limieten nakijken en aanpassen via Easy Banking Web en via ons Easy Banking Centre. 

Onze handleiding kan je daarbij helpen.

Reageer