Beantwoord

online fraude

  • 29 February 2020
  • 5 reacties
  • 2278 Bekeken

Ik ben enige tijd geleden via een verkoopsite opgelicht geweest doordat ik op een link klikte en waarbij ik op aanraden van de oplichter een handeling moest verrichten met mijn kaartlezer die zo gezegd voor extra beveiliging van de banktransactie zou zorgen. Toen het te laat was , zag ik dat dit verkeerd was en heb ik mijn bankkaart geblokkeerd. Ik ben ook zo snel mogelijk naar de politie gestapt en mijn PV doorgegeven aan de bank. 

Volgens enkele bronnen ( links hieronder ) zou de bank  hiervoor in tussenkomen en dit vergoeden. Omdat ik (nog) niets heb vernomen hiervan , vraag ik me af waarom. 

https://www.euromex.be/safety-world/wat-als-ik-het-slachtoffer-word-van-fraude-met-mijn-bankkaart

https://www.eccbelgie.be/themas/diensten-in-europa/betalen/geld-terugvorderen-na-fout-diefstal-of-fraude#2

 

icon

Beste antwoord van YannickB 2 March 2020, 08:21

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7

Hallo Emmy,

Verschrikkelijk dat je slachtoffer bent van fraude.

Ik kan me jammer genoeg niet uitspreken over een eventuele terugbetaling, want dat hangt af van de precieze situatie  en van het onderzoek. Zelf heb ik via dit platform geen enkele toegang tot jouw persoonlijke en bancaire informatie.

Je kan in dit geval best even telefonisch contact met ons opnemen via 02 762 60 00 zodat we de juiste collega’s voor jou kunnen contacteren.

 

 

Beste, heb net hetzelfde voor, helaas voor een groot bedrag (450 euro). Dit gebeurde begin maart en heb sindsdien herhaardelijk BNP gecontacteerd. Ik sta versteld van de non respons en non professionaliteit die aan boord wordt gelegd. Zelfs de PV werd de dag zelf overgemaakt aan de dienst fraude. Graag opvolging in dit dossier. 

Dank, 

Inge

Reputatie 7

Dag @ainge 

We kunnen het dossier jammer genoeg niet voor je opvolgen via deze site, want mijn collega’s en ik hebben via dit kanaal geen enkele toegang tot persoonlijke en financiële gegevens.

Om de situatie op te volgen kan je wel terecht bij ons Easy Banking Centre via 02 762 60 00. Gebeurde dat nog niet, dan kan je ook een klacht indienen via onze algemene website.

Ik werd opgelicht via optiline visa classic. Heb reeds contact gehad met de diensten van visa. Deze geven als antwoord dat ze niets kunnen doen omdat de klant die fraudeert aan hen verbonden is . Daarom sluit mijn rekening voorlopig af en zal ze volgende week aanzuiveren. Ik neem dan contact met u op

 Groetjes Gisele Devos

Ik hoop dat jullie die rekening blokkeren 

 

Reputatie 7

Dag @Devos Gisele 

Via deze website hebben we geen toegang tot jouw rekening of andere persoonlijke info. Als je graag hebt dat we een rekening blokkeren, dan bel je ons best even op via Contact onderaan in Easy Banking App voor smartphone of via 02 762 60 00.

Als je dat nog niet hebt gedaan, raad ik je ook aan om klacht in te dienen bij de politie. Wanneer je slachtoffer bent van fraude, heeft de bank onder andere een PV nodig om zelf ook een onderzoek op te kunnen starten.

Je dient ook je kredietkaart te laten blokkeren door contact op te nemen met Card Stop via 070 344 344. Zij zullen je automatisch een nieuwe kredietkaart opsturen.

Eens je de PV hebt, kan je een betwisting indienen via deze site: https://www.mijnkaart.be/nl/home/kunnen-we-je-helpen/services/aankoop-betwisten.html

 

Reageer