Beantwoord

online fraude

  • 29 February 2020
  • 8 reacties
  • 3830 Bekeken

Ik ben enige tijd geleden via een verkoopsite opgelicht geweest doordat ik op een link klikte en waarbij ik op aanraden van de oplichter een handeling moest verrichten met mijn kaartlezer die zo gezegd voor extra beveiliging van de banktransactie zou zorgen. Toen het te laat was , zag ik dat dit verkeerd was en heb ik mijn bankkaart geblokkeerd. Ik ben ook zo snel mogelijk naar de politie gestapt en mijn PV doorgegeven aan de bank. 

Volgens enkele bronnen ( links hieronder ) zou de bank  hiervoor in tussenkomen en dit vergoeden. Omdat ik (nog) niets heb vernomen hiervan , vraag ik me af waarom. 

https://www.euromex.be/safety-world/wat-als-ik-het-slachtoffer-word-van-fraude-met-mijn-bankkaart

https://www.eccbelgie.be/themas/diensten-in-europa/betalen/geld-terugvorderen-na-fout-diefstal-of-fraude#2

 

icon

Beste antwoord van YannickB 2 March 2020, 08:21

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7

Hallo Emmy,

Verschrikkelijk dat je slachtoffer bent van fraude.

Ik kan me jammer genoeg niet uitspreken over een eventuele terugbetaling, want dat hangt af van de precieze situatie  en van het onderzoek. Zelf heb ik via dit platform geen enkele toegang tot jouw persoonlijke en bancaire informatie.

Je kan in dit geval best even telefonisch contact met ons opnemen via 02 762 60 00 zodat we de juiste collega’s voor jou kunnen contacteren.

 

 

Beste, heb net hetzelfde voor, helaas voor een groot bedrag (450 euro). Dit gebeurde begin maart en heb sindsdien herhaardelijk BNP gecontacteerd. Ik sta versteld van de non respons en non professionaliteit die aan boord wordt gelegd. Zelfs de PV werd de dag zelf overgemaakt aan de dienst fraude. Graag opvolging in dit dossier. 

Dank, 

Inge

Reputatie 7

Dag @ainge 

We kunnen het dossier jammer genoeg niet voor je opvolgen via deze site, want mijn collega’s en ik hebben via dit kanaal geen enkele toegang tot persoonlijke en financiële gegevens.

Om de situatie op te volgen kan je wel terecht bij ons Easy Banking Centre via 02 762 60 00. Gebeurde dat nog niet, dan kan je ook een klacht indienen via onze algemene website.

Ik werd opgelicht via optiline visa classic. Heb reeds contact gehad met de diensten van visa. Deze geven als antwoord dat ze niets kunnen doen omdat de klant die fraudeert aan hen verbonden is . Daarom sluit mijn rekening voorlopig af en zal ze volgende week aanzuiveren. Ik neem dan contact met u op

 Groetjes Gisele Devos

Ik hoop dat jullie die rekening blokkeren 

 

Reputatie 7

Dag @Devos Gisele 

Via deze website hebben we geen toegang tot jouw rekening of andere persoonlijke info. Als je graag hebt dat we een rekening blokkeren, dan bel je ons best even op via Contact onderaan in Easy Banking App voor smartphone of via 02 762 60 00.

Als je dat nog niet hebt gedaan, raad ik je ook aan om klacht in te dienen bij de politie. Wanneer je slachtoffer bent van fraude, heeft de bank onder andere een PV nodig om zelf ook een onderzoek op te kunnen starten.

Je dient ook je kredietkaart te laten blokkeren door contact op te nemen met Card Stop via 078 170 170. Zij zullen je automatisch een nieuwe kredietkaart opsturen.

Eens je de PV hebt, kan je een betwisting indienen via deze site: https://www.mijnkaart.be/nl/home/kunnen-we-je-helpen/services/aankoop-betwisten.html

 

Is er al een beslissing genomen in mijn dossier want ik ben het slachtoffer geworden op 2de hands.be op 15-10-2021 . Er werd 22 keer geld afgehaald van mijn rekening . Ik heb alle gegevens in het filiaal  van 9500 Geraardsbergen binnen gebracht. Maar tot hiertoe heb ik nog geen beslissing van jullie mogen ontvangen .

Hopende op een gunstig gevolg sluit ik met de meeste hoogachting

Reputatie 7

Dag @Van Belleghem Donald 

Ik heb alle persoonlijke info uit je bericht verwijderd, want dit is een publieke website waarop iedereen mee kan lezen. Contactgegevens, info over jouw verrichtingen en andere persoonlijke en financiële info deel je best nooit op het internet. Ze kunnen door mensen met slechte bedoelingen misbruikt worden.

Via deze community hebben om veiligheidsredenen ook geen toegang tot klantgegevens. Voor meer info over de situatie, neem je best contact op met het filiaal in Geraardsbergen of met ons Easy Banking Centre via 02 762 60 00.

Mocht je dat nog niet gedaan hebben, dan dien je ook zo snel mogelijk klacht in te dienen bij de politie en eventuele betrokken kaarten laten blokkeren via Card Stop.

Ik mag pas vrijdag om 13.30 h naar de Politie gaan .

Moet ik langs deze weg mijn PV en het verhoorblad door sturen ?

Reageer