Beantwoord

Onmogelijk om de pincode van mijn kaart te wijzigen

  • 27 February 2023
  • 3 reacties
  • 784 Bekeken

Ik ben kortgeleden volmachthouder geworden op een rekening bij BNP Paribas Fortis. Het is een rekening van een v.z.w.

Ik heb een “Business Debit” kaart ontvangen. Ik ben naar een kantoor van de bank gegaan om een “Online Banking contract” te tekenen.

Nu kan ik de kaart gebruiken om geld van de rekening te halen en om geld op de rekening te storten (beide getest). Ook kan in de Easy Banking app gebruiken op mijn smartphone en op mijn PC.

Maar ik kan de pincode van de kaart niet wijzigen. Telkens als ik het probeer bij een Bancontact Cash automaat krijg ik het bericht “Dienst niet beschikbaar”. Ik ben dus nogmaals naar het kantoor van de bank getrokken. Maar na overleg met een centrale helpdesk kwam men daar niet verder dan dat het zou moeten werken eens ik de kaart in een Bancontact Cash automaat gebruikt heb om geld af te halen. Wat dus spijtig genoeg niet waar is.

Iemand een suggestie van hoe ik de pincode van de kaart zou kunnen wijzigen?

icon

Beste antwoord van CaroleL 27 February 2023, 15:35

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2

Hallo KDVGent,

 

Het spijt ons te lezen dat u de pincode van uw kaart niet kunt wijzigen. 

 

De informatie die onze collega’s meegaven is correct. U zou ze gewoon kunnen wijzigen aan een cash point.

Aangezien dit niet lijkt te lukken, adviseren wij u om het even via een SELF automaat te proberen. Via onze Easy Banking Website kunt u deze automaten eenvoudig vinden. Dit kan via volgende link: BNP Paribas Fortis | Zoek een kantoor of geldautomaat

 

Indien dit nog geen oplossing biedt, dienen wij uw kaart volledig te vervangen.

 

Wij excuseren ons voor het ongemak.

 

Groetjes,

CaroleL

Grappig. Je collega in de Zonnestraat stelde ook als dat ze niet meer kunnen helpen omdat de SELF automaten verwijderd waren.

Enfin, zal dus eens langs gaan bij een SELF automaat. Als de informatie op jullie website correct is, is er nog zo’n automaat in Gent.

En anders ben ik dus weer weken onderweg om iets gedaan te krijgen.

Het is me inderdaad gelukt om via de eigen automaat van de bank de pincode te wijzigen. Gelukkig dat er nog zo’n automaat is in Gent.

Reageer