Beantwoord

Payconicq

  • 3 June 2021
  • 3 reacties
  • 169 Bekeken

Beste,

 

Kunnen de limieten voor betalingen met Payconicq app aangepast worden?

 

Gr

Koen

 

icon

Beste antwoord van Shari V 3 June 2021, 13:39

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3

Hallo NEOK

Neen, dit zijn algemene instellingen bepaald door Payconiq zelf. Ze kunnen deus helaas niet aangepast worden.

Groetjes

Shari V

Sinds kort heb ik een nieuwe smartphone, de oude is buiten gebruik wegens teveel water. Ik heb dus ook geen gegevens kunnen omzetten met smart switch. als ik de app nu installeer en ik wil mijn bankrekening koppelen aan de winkels krijg ik volgend antwoord: sorry je bank ondersteunt alleen de basisfunctionaliteiten van de app. Voor de duidelijkheid ik heb geen nieuwe visa kaart maar een gewone bankkaart. Van zowel payconiq als van BNP krijg ik antwoorden die nergens toe leiden en sturen ze me maar heen en weer. HULP???? Jos

Reputatie 7

Hallo @Joske Dreesen 

Payconiq by Bancontact verplicht je sinds vorige maand om naast een debetkaart, ook een zichtrekening te koppelen.

Dat laatste is echter nog niet mogelijk met onze nieuwe debetkaarten, waardoor heel wat klanten geblokkeerd zaten. Payconiq by Bancontact kan langs hun kant dan weer geen onderscheid maken tussen verschillende types debetkaarten (Maestro of Bancontact-Visa Debit).

Als tijdelijke oplossing is het daardoor niet langer mogelijk om onze bank te selecteren bij het koppelen van een rekening. Je krijgt dan inderdaad de boodschap dat onze bank enkel de basisfunctionaliteiten ondersteunt.

Concreet wilt dat zeggen dat je nog steeds kan betalen en geld kan ontvangen via QR-codes, maar dat je voorlopig niet kan betalen via de contactenlijst van je gsm en dat je geen betaalverzoeken kan verzenden. Als alles goed gaat, komt er eind deze maand een oplossing waardoor je opnieuw toegang zal hebben tot alle functionaliteiten van Payconiq by Bancontact.

Reageer