Beantwoord

Payconiq app ÉN Easy banking app nodig ?

• 12 augustus 2019
  • 5 reacties
  • 306 Bekeken

Ik lees in een mail voor een event waar we binnenkort naartoe gaan dat ik enkel kan betalen met de Payconiq by Bancontact app.

Ik heb echter al de BNP app waarin Bancontact geïntegreerd zit.

Moet ik alsnog de Payconiq app installeren ?
icon

Beste antwoord van YannickB 12 augustus 2019, 09:49

Hallo Flekat,

Je kan best de Payconiq by Bancontact-app ook nog installeren en je bankrekening koppelen.

In Easy Banking heb je namelijk enkel de Bancontact-functie.

Is het een winkel die niet werkt met QR-codes van Bancontact, maar van Payconiq, of moet je betalen via Tap & Pay (NFC/contactloos), dan kan dat enkel via de Payconiq by Bancontact app.

Dat komt doordat Payconiq en Bancontact vorig jaar gefusioneerd zijn en beide mogelijkheden in een app werden ondergebracht.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Hallo Flekat,

Je kan best de Payconiq by Bancontact-app ook nog installeren en je bankrekening koppelen.

In Easy Banking heb je namelijk enkel de Bancontact-functie.

Is het een winkel die niet werkt met QR-codes van Bancontact, maar van Payconiq, of moet je betalen via Tap & Pay (NFC/contactloos), dan kan dat enkel via de Payconiq by Bancontact app.

Dat komt doordat Payconiq en Bancontact vorig jaar gefusioneerd zijn en beide mogelijkheden in een app werden ondergebracht.
Ik gebruik ook al Google Pay voor NFC betaling via Maestro.
Reputatie 6
Veel hangt af van de betalingswijzen die een handelaar aanvaard.

Als dat event enkel Payconiq betalingen aanvaard (en dus geen Maestro of Bancontact), dan zal je enkel met de Payconiq by Bancontact-app kunnen betalen, ook al heb je Bancontact in Easy Banking en gebruik je normaal Google Pay om via NFC betalen.
Hartelijk dank voor de prompte antwoorden !
Reputatie 6
Graag gedaan 🙂

Laat het ons zeker weten als we je nog ergens mee kunnen helpen.

Reageer