Beantwoord

Payconiq by Bancontact

  • 27 April 2020
  • 2 reacties
  • 413 Bekeken

Beste,

ik heb twee rekeningen bij BNP, maar slechts één met een bankkaart.

Kan ik via de Payconiq by bancontact app een profiel aanmaken met de bankkaart die ik heb, maar nadien toch betalingen doen / ontvangen via de andere rekening ?

Gezien meerdere rekeningen (ook van andere banken) kunnen gekoppeld worden , moet dit lukken denk  ik, hoewel ik de info ook niet terugvind op de Payconiq Website.

 

Groeten,

Diesel.

icon

Beste antwoord van YannickB 27 April 2020, 12:35

Bekijk origineel

2 reacties

Beste,

 

een kleine verduidelijking misschien rond mijn vraag : het is de bedoeling om gelden te kunnen ontvangen op de rekening waarvan ik geen kaart heb.

 

Vriendelijke  groet,

Patrick.

Reputatie 7

Hallo Diesel,

De Payconiq by Bancontact app biedt twee functies:

  • Bancontact-betalingen: dit zijn betalingen die je via het scannen van een QR-code uitvoert. Deze functionaliteit is gekoppeld aan een kaart en de transacties worden ook altijd via de gekoppelde/geselecteerde kaart uitgevoerd. Via deze methode kan je dus geen geld ontvangen op een rekening waarvan je geen kaart hebt.
     
  • Payconiq-betalingen: voor het gedeelte Payconiq koppel je rechtstreeks een zichtrekening. Je hebt dus geen debetkaart voor die specifieke rekening nodig, al heb je wel een debetkaart op jouw naam nodig (eventueel van een andere rekening) om een rekening van onze bank toe te kunnen voegen. Je kan bij Payconiq wel maximaal een rekening tegelijk koppelen.

Wil je voor je andere rekening een kaart aanvragen, dan kan dat telefonisch via 02 762 60 00.

Als je de Payconiq by Bancontact app voor professionele doeleinden wilt gebruiken, dan raad ik je alvast aan om onze ondernemersbank even te bellen via 02 433 43 31. De app is namelijk enkel bedoelt voor particulieren en het is daardoor niet mogelijk om een professionele rekening te koppelen.

Reageer