Beantwoord

Payconiq: Handtekening incorrect

  • 29 September 2022
  • 3 reacties
  • 350 Bekeken

Wanneer ik mijn bankrekening aan Payconiq wil koppelen krijg ik bij de laatste stap, de bevestiging, een foutmelding. Wanneer ik alle gegevens correct ingeef via de kaartlezer krijg ik: “De ingevoerde e-handtekening is incorrect. Gelieve opnieuw te proberen. En dit terwijl ik alles correct heb ingegeven.

Heb het telkens extra gecontroleerd. Heb zelfs mijn toegang geblokkeerd wegens teveel proberen en heb naar het contact center moeten bellen om te deblokkeren gezien ik daardoor ook niet meer online kon aanmelden.

Heb het daarna nog eens geprobeerd, alles 3x gecontroleerd alvorens te bevestigen en zelfde probleem.

Heb de app ook al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Helpt niet.

icon

Beste antwoord van LauraF 30 September 2022, 10:53

Bekijk origineel

3 reacties

Dag @Anja C. 

Er is inderdaad een technisch probleem gemeld bij nieuwe gebruikers/installatie van Payconiq, dit zou gaan om beveiligsredenen vanuit Payconiq. Op dit moment is het probleem nog lopende en kunnen we helaas enkel de kaarten deblokkeren en de paramaters van de kaart juist zetten. Indien de collega dit heeft gedaan, raden wij aan om onze Easy Banking App te gebruiken om betalingen uit te voeren.

We hopen dat het zo snel mogelijk is opgelost.

Mvg,

Laura F

Dag @Anja C. 

Ik had hetzelfde probleem (Fintro account, maar da’s quasi hetzelfde), en deze tip van een andere moderator heeft bij mij geholpen:

als de e-handtekening die je kaartlezer genereert geen 8 cijfers bevat, moet je vooraan nullen toevoegen tot je aan 8 cijfers zit.

Reputatie 7

Dag @Anja C. 

Ik had hetzelfde probleem (Fintro account, maar da’s quasi hetzelfde), en deze tip van een andere moderator heeft bij mij geholpen:

als de e-handtekening die je kaartlezer genereert geen 8 cijfers bevat, moet je vooraan nullen toevoegen tot je aan 8 cijfers zit.

Bedankt Niek! Dat kan inderdaad helpen.

Als je minder dan 8 cijfers krijgt, dan gebruik je ofwel een kaartlezer van een andere bank, ofwel een defecte van ons. Je kan altijd gratis een kaartlezer aanvragen via Aanbod in Easy Banking App of via https://www.bnpparibasfortis.be/web_fb_card_reader#page=1.

Reageer